REAL

Hydrocephalus-szal született tanulásban akadályozott gyermek ‒ esetleírás = Learning Disabilities Children with Hydrocephalus - Case Description

Mező, Katalin and Varga, Attiláné (2019) Hydrocephalus-szal született tanulásban akadályozott gyermek ‒ esetleírás = Learning Disabilities Children with Hydrocephalus - Case Description. Különleges Bánásmód, 5 (2). pp. 71-81. ISSN 2498-5368

[img]
Preview
Text
MezőVarga201902.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (571kB) | Preview

Abstract

A tanulmány egy hydrocephalus-szal (vízfejűséggel) született, tanulásban akadályozott gyermek életútjának bemutatásával, személyiségfejlődésének, fejleszthetőségének elemzésével foglalkozik. A veleszületett vízfejűség hatásaként jellemzően értelmi, magatartásbeli, beilleszkedési zavarok alakulnak ki, melyek jelentős mértékben befolyásolják az egyén életminőségét. A publikációban egy tanulásban akadályozott hidrocephaliás tanuló esettanulmánya jelenik meg. The study presents the case of a child with learning difficulties born with hydrocephalus focusing on the child’s life-cycle, analysis of personality development and the ability to develop. As a result of hydrocephalus, typically mental, behavioral, integration disorders develop which significantly affect the individual's quality of life. In this study we present the possible ways of development through a case study of a hydrocephalus child.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: hydrocephalus, vízfejűség, fejlesztés, hydrocephalus, development
Subjects: L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
R Medicine / orvostudomány > RJ Pediatrics / gyermekgyógyászat
Depositing User: Láda Tünde
Date Deposited: 05 Aug 2019 14:21
Last Modified: 05 Aug 2019 14:21
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/94742

Actions (login required)

Edit Item Edit Item