REAL

Items where Author is "Bene, Márton"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 56.

Article

Tønnesen, Hedvig and Bene, Márton and Haßler, Jörg and Larsson, Anders Olof and Magin, Melanie (2023) Between anger and love: A multi-level study on the impact of policy issues on user reactions in national election campaigns on Facebook in Germany, Hungary, and Norway. NEW MEDIA & SOCIETY, online. pp. 1-23. ISSN 1461-4448

Koc-Michalska, Karolina and Lilleker, Darren and Baden, Christian and Guzek, Damian and Bene, Márton (2023) Digital media, democracy and civil society in Central and Eastern Europe. JOURNAL OF INFORMATION TECHNOLOGY AND POLITICS, 21 (1). pp. 1-5. ISSN 1933-1681

Bene, Márton and Petrekanics, Márton and Bene, Mátyás Péter (2023) Facebook as a Political Marketing Tool in an Illiberal Context. Mapping Political Advertising Activity on Facebook during the 2019 Hungarian European Parliament and Local Election Campaigns. JOURNAL OF POLITICAL MARKETING. pp. 1-19. ISSN 1537-7857

Bene, Márton and Dobos, Gábor (2023) In the Web of the Parties: Local Politicians on Facebook in Hungary. MEDIA AND COMMUNICATION, 11 (3). pp. 141-152. ISSN 2183-2439

Bene, Márton and Magin, Melanie and Haßler, Jörg and Russmann, Uta and Lilleker, Darren and Kruschinski, Simon and Jackson, Daniel and Fenoll, Vicente and Farkas, Xénia and Baranowski, Paweł and Balaban, Delia (2023) Populism in Context: A Cross-Country Investigation of the Facebook Usage of Populist Appeals During the 2019 European Parliament Elections. INTERNATIONAL JOURNAL OF PRESS / POLITICS. pp. 1-22. ISSN 1940-1612

Bene, Márton and Boda, Zsolt (2023) A safety net against populism? An investigation of the interaction effect of political efficacy and democratic capacities on populist attitudes. POLITICAL RESEARCH EXCHANGE, 5 (1). pp. 1-21. ISSN 2474-736X

Bene, Márton and Ceron, Andrea and Fenoll, Vicente and Haßler, Jörg and Kruschinski, Simon (2022) Keep Them Engaged! Investigating the Effects of Self-centered Social Media Communication Style on User Engagement in 12 European Countries. POLITICAL COMMUNICATION. pp. 1-25. ISSN 1058-4609

Bene, Márton and Farkas, Xénia (2022) Ki mint vet, úgy arat? A 2022-es választási kampány a közösségi médiában. SZÁZADVÉG, 2 (2). pp. 131-160. ISSN 0237-5206

Bene, Márton (2022) Közösségi média és politikai részvétel. Cristian Vaccari és Augusto Valeriani Outside the Bubble. Social Media and Political Participation in Western Democracies című könyvéről. MÉDIAKUTATÓ: MÉDIAELMÉLETI FOLYÓIRAT, 23 (2). pp. 85-86. ISSN 1586-8389

Bene, Márton (2022) Mi a téma? Politikai témák és felhasználói reakciók szövegbányászati vizsgálata a 2018-as országgyűlési kampány politikusi Facebook-oldalain. METSZETEK - TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 10 (3). pp. 94-123. ISSN 2063-6415

Juhász, Vanessza and Bene, Márton (2022) Opinionated Opposition and Pragmatic Government: The Online Argumentation of Political Parties and Party Leaders during the 2022 Hungarian Parliamentary Election Campaign. JOURNALISM AND MEDIA, 3 (4). pp. 733-749. ISSN 2673-5172

Farkas, Xénia and Bene, Márton (2022) Orbán Viktor vizuális és verbális populista stílusa a Facebookon. POLITIKATUDOMÁNYI SZEMLE, 31 (3). pp. 82-108. ISSN 1216-1438

Baranowski, Paweł and Kruschinski, Simon and Russmann, Uta and Haßler, Jörg and Magin, Melanie and Bene, Márton (2022) Patterns of Negative Campaigning during the 2019 European Election: Political Parties’ Facebook Posts and Users’ Sharing Behaviour across Twelve Countries. Journal of Information Technology & Politics. pp. 1-18. ISSN 1933-1681 (Print) ; 1933-169X (Online)

Bene, Márton and Magin, Melanie and Jackson, Daniel and Lilleker, Darren and Balaban, Delia (2022) The Polyphonic Sounds of Europe: Users’ Engagement With Parties’ European-Focused Facebook Posts. POLITICS AND GOVERNANCE, 10 (1). pp. 108-120. ISSN 2183-2463

Juhász, Vanessza and Bene, Márton (2022) Sok beszédnek sok az alja? A pártok és pártvezetők online argumentációjának vizsgálata a 2022-es országgyűlési választási kampányban. MÉDIAKUTATÓ: MÉDIAELMÉLETI FOLYÓIRAT, 23 (3-4). pp. 93-107. ISSN 1586-8389

Farkas, Xénia and Jackson, Daniel and Baranowski, Paweł and Bene, Márton and Russmann, Uta (2022) Strikingly Similar: Comparing Visual Political Communication of Populist and Non-Populist Parties Across 28 Countries. EUROPEAN JOURNAL OF COMMUNICATION. pp. 1-30. ISSN 0267-3231 (print); 1460-3705 (online) (In Press)

Bene, Márton and Szabó, Gabriella (2021) Discovered and Undiscovered Fields of Digital Politics: Mapping Online Political Communication and Online News Media Literature in Hungary. INTERSECTIONS: EAST EUROPEAN JOURNAL OF SOCIETY AND POLITICS, 7 (1). pp. 1-21. ISSN 2416-089X

Farkas, Xénia and Bene, Márton (2021) Images, Politicians, and Social Media. INTERNATIONAL JOURNAL OF PRESS / POLITICS, 26 (1). pp. 119-142. ISSN 1940-1612

Kruschinski, Simon and Bene, Márton (2021) In varietate concordia?! Political parties’ digital political marketing in the 2019 European Parliament election campaign. EUROPEAN UNION POLITICS, Online. pp. 1-23. ISSN 1465-1165 (print); 1741-2757 (online)

Bene, Márton and Petrekanics, Márton and Bene, Mátyás (2021) Ki mit költ? Politikai hirdetési aktivitás a Facebookon a 2019-es európai parlamenti és az önkormányzati választási kampányokban. MÉDIAKUTATÓ: MÉDIAELMÉLETI FOLYÓIRAT, 22 (3-4). pp. 49-58. ISSN 1586-8389

Jordá, Beatriz and Cañedo, Azahara and Bene, Márton and Goyanes, Manuel (2021) Out-of-Place Content: How Repetitive, Offensive, and Opinion-Challenging Social Media Posts Shape Users’ Unfriending Strategies in Spain. SOCIAL SCIENCES, 10 (12). pp. 460-475. ISSN 2076-0760

Bene, Márton (2021) Topics to talk about. The effects of political topics and issue ownership on user engagement with politicians’ Facebook posts during the 2018 Hungarian general election. Journal of Information Technology & Politics. pp. 1-17. ISSN 1933-1681 (Print) ; 1933-169X (Online)

Bene, Márton (2021) Who reaps the benefits? A cross-country investigation of the absolute and relative normalization and equalization theses in the 2019 European Parliament elections. New Media and Society. pp. 1-20. ISSN 1461-4448

Burai, Krisztina and Bene, Márton (2021) Érzelmek húrjain. Politikai kommunikáció és állampolgári reaktivitás a közösségi médiában. POLITIKATUDOMÁNYI SZEMLE, 30 (1). pp. 82-103. ISSN 1216-1438

Farkas, Xénia and Bene, Márton (2020) Images, Politicians, and Social Media: Patterns and Effects of Politicians’ Image-based Political Communication Strategies on Social Media. The International Journal of Press/Politics. ISSN 1940-1612, ESSN: 1940-1620

Bene, Márton and Sükösd, Miklós (2020) „A többiek is próbáltak híradót csinálni, de nem tudtak”: Filmhíradók a koalíciós korszak médiamezőjében Magyarországon, 1945–1948. POLITIKATUDOMÁNYI SZEMLE, 29 (3). pp. 75-104. ISSN 1216-1438

Bene, Márton and Szabó, Gabriella (2019) Bonded by Interactions: Polarising Factors and Integrative Capacities of the News Media in Hungary. JAVNOST-THE PUBLIC, 26 (3). pp. 309-329. ISSN 1318-3222

Bene, Márton (2018) Bennünk élő politika. A politikai hatékonyságérzetre ható tényezők vizsgálata nemzetközi összehasonlításban. Politikatudományi Szemle, 27. (3.). pp. 7-31. ISSN 1216-1438

Bene, Márton and Szabó, Gabriella and Cristian, Norocel (2018) Media Visibility and Inclusion of Radical Right Populism in Hungary and Romania. PROBLEMS OF POST-COMMUNISM. ISSN 1075-8216

Bene, Márton (2018) Megosztásból szavazat. A Facebook-kampány hatása az egyéni választókerületi képviselőjelöltek választási eredményére a 2014-es országgyűlési választásokon. Politikatudományi Szemle, 27. (1.). pp. 41-62. ISSN 1216-1438

Bene, Márton (2018) Post shared, vote shared. Investigating the link between Facebook performance and electoral success during the Hungarian general election campaign of 2014. JOURNALISM & MASS COMMUNICATION QUARTERLY, 95 (2). pp. 363-380. ISSN 1077-6990

Norocel, Cristian and Szabó, Gabriella and Bene, Márton (2017) Integration or Isolation? Mapping Out the Position of Radical Right Media in the Public Sphere. INTERNATIONAL JOURNAL OF COMMUNICATION, 11. pp. 3764-3788. ISSN 1932-8036

Bene, Márton (2017) Sharing is Caring! Investigating the Most Unexpectedly Successful Posts on Politicians' Facebook Pages during 2014 General Election Campaign in Hungary. Journal of Information Technology & Politics, 14 (4). 387 -402. ISSN 1933-1681 (Print) ; 1933-169X (Online)

Bene, Márton (2016) Go viral on the Facebook! Interactions between candidates and followers on Facebook during the Hungarian general election campaign of 2014. INFORMATION COMMUNICATION AND SOCIETY. pp. 513-529. ISSN 1369-118X

Mihályffy, Zsuzsanna and Bene, Márton and Nábelek, Fruzsina (2016) Hálózatelemzés és kampánykutatás. Politikatudományi Szemle, 25. (1.). pp. 74-97. ISSN 1216-1438

Bene, Márton (2016) Kommunikációs hálózatok és politikai közösség. Hálózatelemzési módszerek alkalmazása a politikai kommunikáció történetének. Politikatudományi Szemle, 25. (1.). pp. 48-73. ISSN 1216-1438

Szabó, Gabriella and Bene, Márton (2016) Széttöredezett vagy összekapcsolódó? POLITIKATUDOMÁNYI SZEMLE, 25 (3). pp. 33-58. ISSN 1216-1438

Szabó, Gabriella and Bene, Márton (2016) Széttöredezett vagy összekapcsolódó? A magyar médianyilvánosság hálózatszerkezete három eset tükrében. Politikatudományi Szemle, 25. (3.). pp. 33-58. ISSN 1216-1438

Bene, Márton (2016) Virális politika (Állampolgári reaktivitás a képviselőjelöltek Facebook-oldalain). Politikatudományi Szemle, 25. (2.). pp. 84-110. ISSN 1216-1438

Szabó, Gabriella and Bene, Márton and Antal, Anna and Farkas, Attila (2015) Kívül tágasabb! Radikális jobboldali médiumok a magyar médianyilvánosság hálózataiban. Politikatudományi Szemle, 24. (3.). pp. 99-126. ISSN 1216-1438

Szabó, Gabriella and Bene, Márton (2015) Mainstream or an alternate universe? Locating and analysing the radical right media products in the Hungarian media network. INTERSECTIONS, 1 (1.). pp. 122-146. ISSN 1582-3024

Szabó, Gabriella and Bene, Márton (2015) Média és Integráció. SOCIO.HU, 2015 (4). pp. 67-88.

Bene, Márton (2014) Békemenet és médiadiskurzus. Studies in political science.

Bene, Márton (2013) Az időskor politikai konstrukciója az on-line társalgások tükrében. Politikatudományi Szemle, 22 (4). pp. 140-160. ISSN 1216-1438

Book Section

Bene, Márton and Burai, Krisztina and Farkas, Xénia (2022) Ahány párt, annyi szokás? Politikai vezetők kommunikációs stratégiái a közösségi oldalakon a 2022-es választási kampányban. In: Az állandóság változása. Parlamenti választás 2022. Gondolat Publishers; MTA Társadalomtudományi Kutatóközpont Politikatudományi Intézet, Budapest, pp. 115-139. ISBN 9789635564026

Lilleker, Darren G. and Bene, Márton and Balaban, Delia and Fenoll, Vicente and Kruschinski, Simon (2022) Populism, Its Prevalence, and Its Negative Influence on Democratic Institutions. In: Contemporary Politics, Communication, and the Impact on Democracy. IGI Global, pp. 153-170. ISBN 9781799880592; 9781799880578

Bene, Márton (2022) Viral Political Marketing. In: Elgar Encyclopedia of Technology and Politics. Edward Elgar Publishing Limited, Cheltenham, pp. 257-261. ISBN 9781800374256

Bene, Márton and Boda, Zsolt (2021) Democratic Efficacy and Populist Attitudes: A Conceptual and Empirical Exploration. In: Current Populism in Europe. Gender Backlash and Counter-Strategies. Heinrich Böll Stiftung Prague, Prague, pp. 65-77.

Merkovity, Norbert and Bene, Márton and Farkas, Xénia (2021) Hungary. In: Political Communication and COVID-19. Routledge, Abingdon, pp. 269-279. ISBN 9780367636791; 9780367636838; 9781003120254

Bene, Márton and Boda, Zsolt (2021) Hungary: Crisis as Usual—Populist Governance and the Pandemic. In: Populism and the Politicization of the COVID-19 Crisis in Europe. Palgrave Macmillan, London, pp. 87-100. ISBN 9783030660109

Bene, Márton and Kruschinski, Simon (2021) Political Advertising on Facebook. In: Campaigning on Facebook in the 2019 European Parliament Election. Palgrave Macmillan, Cham, London, pp. 283-299. ISBN 9783030738518

Bene, Márton and Farkas, Xénia and Burai, Krisztina (2021) Same Strategy, but Different Content. Hungarian Parties’ Facebook Campaign During the 2019 EP Election. In: Campaigning on Facebook in the 2019 European Parliament Election. Palgrave Macmillan, Cham, London, pp. 119-134. ISBN 9783030738518

Caßler, Jörg and Magin, Melanie and Russmann, Uta and Baranowski, Paweł and Bene, Márton (2020) Reaching Out to the Europeans. Political Parties’ Facebook Strategies of Issue Ownership and the Second-Order Character of European Election Campaigns. In: Europawahlkampf 2019: Zur Rolle der Medien. Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, pp. 87-113. ISBN 9783658314712; 9783658314729

Bene, Márton and Farkas, Xénia and Merkovity, Norbert (2020) Válságcsörték – A koronavírus-válság kormányzati, ellenzéki és médiakommunikációja. In: Vírusba oltott politika. Napvilág Kiadó, Budapest, pp. 151-166. ISBN 9789633384657

Szabó, Gabriella and Bene, Márton (2016) Interaction Networks of the Hungarian Media. In: Media in Process. Global Interdisciplinary Studies . Routledge, London, pp. 119-140. ISBN 978-1-472-47095-9

Szabó, Gabriella and Bene, Márton (2014) Hivatkozlak, tehát vagy(ok)! Kommunikációs kapcsolatok a magyar médianyilvánosságban. In: Politika az intézményeken túl - kapcsolatok, interakciók, élmények. Studies in Political Science . MTA TK.

This list was generated on Fri Mar 29 14:05:30 2024 CET.