REAL

Items where Author is "Dancs, Katinka"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 10.

Article

Kinyó, László and Dancs, Katinka and Huszka, Noémi (2020) Tanítók véleménye az emberismereti, társadalmi-kulturális és civilizációs témák tanításának céljairól és tanórai feldolgozásáról. ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE : AZ ESZTERHÁZY KÁROLY EGYETEM FOLYÓIRATA, 70 (7-8). pp. 47-67. ISSN 1215-1807 (nyomtatott); 1788-2400 (elektronikus)

Kinyó, László and Dancs, Katinka (2015) 7–12 éves tanulók állampolgári tudásának online vizsgálata és a teljesítmények összefüggése az adat-felvétel során gyűjtött tanulói szintű interakciós adatokkal. MAGYAR PEDAGÓGIA, 115 (2). pp. 93-113. ISSN 0025-0260

Kinyó, László and Dancs, Katinka (2014) Az identitás és állampolgárság kutatása Európában – beszámoló a CiCe-hálózat 2014-es konferenciájáról. Iskolakultúra, 14 (10). pp. 119-122. ISSN 1215-5233

Dancs, Katinka and Kinyó, László (2013) Az állampolgári aktivitást befolyásoló kulturális tőke személyes dimenziójának indikátorai: az intézmények iránti bizalom és a bevándorlók iránti attitűdök. Iskolakultúra, 13 (7-8). pp. 17-30. ISSN 1215-5233

Dancs, Katinka and Kinyó, László (2012) Szegedi középiskolások attitűdjei a hazai és nemzetközi szintű politikai-közéleti intézmények iránt. Iskolakultúra, 12 (5). pp. 11-23. ISSN 1215-5233

Dancs, Katinka and Kinyó, László (2012) Szegedi középiskolások bevándorlók iránti attitűdjei. Iskolakultúra, 12 (7-8). pp. 45-61. ISSN 1215-5233

Book Section

Dancs, Katinka and Kinyó, László (2022) After 30 Transitional Years of Democracy : How Do Young People Participate in Society and Evaluate Democracy in Hungary? In: Reconstructing Democracy and Citizenship Education : Lessons from Central and Eastern Europe. Asia-Europe Education Dialogue (5). Taylor&Francis Group, London; New York, pp. 74-90.

Kinyó, László and Dancs, Katinka (2020) Elementary school teachers’ beliefs and classroom practices related to teaching cultural universals. In: Citizenship at a Crossroads: Rights, Identity, and Education. Charles University and Children’s Identity and Citizenship European Association, Prague, pp. 190-204. ISBN 978-80-7603-104-3

Conference or Workshop Item

Kinyó, László and Dancs, Katinka (2018) How do children perceive their peers? Commonalities of external and internal features perceived of other children in the responses of 10-11-year-old pupils. In: 20th Annual Childrens Identity and Citizenship European Association and Joint CitizED Association Conference Citizenship & Identity in a Post-Truth World, 2018. május 10-12., Varsó. (Submitted)

Dancs, Katinka and Kinyó, László (2018) Patterns of Hungarian 11-12-year-old students' national enculturation – strength of national identification and national symbols. In: 20th Annual Children's Identity and Citizenship European Association and Joint CitizED Association Conference Citizenship & Identity in a Post-Truth World, 2018. május 10-12., Varsó.

This list was generated on Sat Apr 20 10:52:23 2024 CEST.