REAL

Items where Author is "Horn, Dániel"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 75.

Article

Munkácsy, Balázs and Horn, Dániel and Molnár, Gyöngyvér (2023) Felsőoktatási sikeresség és az önszabályozáshoz kapcsolódó pszichológiai és viselkedés-gazdaságtani tényezők = Success in Higher Education and Psychological and Behavioural Economic Factors related to Self­-Regulation. ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 33 (12). pp. 63-86. ISSN 1215-5233 (nyomtatott); 1588-0818 (elektronikus)

Szabó-Morvai, Ágnes and Horn, Dániel and Lovász, Anna and De Witte, Kristof (2023) Universal preschool and cognitive skills – the role of school starting age as a moderating factor. EARLY CHILDHOOD RESEARCH QUARTERLY, 64 (3). pp. 278-289. ISSN 0885-2006

Hermann, Zoltán and Horn, Dániel (2023) The effect of decreased general training on skills and dropout - evidence from a vocational school reform in Hungary. EDUCATION ECONOMICS, 31 (6). pp. 725-734. ISSN 0964-5292

Horn, Dániel and Kiss, Hubert János (2022) Do Individuals with Children Value the Future More? SOCIETY AND ECONOMY IN CENTRAL AND EASTERN EUROPE : JOURNAL OF THE CORVINUS UNIVERSITY OF BUDAPEST. pp. 1-15. ISSN 1588-9726 (print); 1588-970X (online)

Khayouti, Sára and Kiss, Hubert János and Horn, Dániel (2022) Does Trust Associate with Political Regime? PERIODICA POLYTECHNICA-SOCIAL AND MANAGEMENT SCIENCES. ISSN 1416-3837

Horn, Dániel and Kiss, Hubert János and Lénárd, Tünde (2022) Gender differences in preferences of adolescents: Evidence from a large-scale classroom experiment. JOURNAL OF ECONOMIC BEHAVIOR & ORGANIZATION, 194. pp. 478-522. ISSN 0167-2681

Horn, Dániel and Lindner, Attila (2022) Kézdi Gábor (1971–2021). KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 69 (11). pp. 1245-1254. ISSN 0023-4346

Horn, Dániel and Kiss, Hubert János and Lénárd, Tünde (2022) Preferences of adolescents – A dataset containing linked experimental task measures and register data. DATA IN BRIEF. ISSN 2352-3409

Hermann, Zoltán and Horn, Dániel and Köllő, János and Sebők, Anna and Semjén, András and Varga, Júlia (2022) A kompetenciaeredmények hatása a munkaerőpiaci sikerességre. KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 69 (2). pp. 177-198. ISSN 0023-4346

Drucker, Luca Flóra and Horn, Dániel and Jakubowski, Maciej (2022) The labour market effects of the polish educational reform of 1999. JOURNAL FOR LABOUR MARKET RESEARCH, 56 (1). ISSN 2510-5019

Khayouti, Sára and Kiss, Hubert János and Horn, Dániel (2021) Versengeni és együttműködni? Egy reprezentatív felmérés tanulságai. KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 68 (9). pp. 966-986. ISSN 0023-4346

Lénárd, Tünde and Horn, Dániel and Kiss, Hubert János (2020) Does politicizing ‘gender’ influence the possibility of conducting academic research? Evidence from a randomized controlled trial. ECONOMICS LETTERS, 189. ISSN 0165-1765

Horn, Dániel and Kiss, Hubert János (2020) Time preferences and their life outcome correlates: Evidence from a representative survey. PLOS ONE, 15 (7). pp. 1-26. ISSN 1932-6203

Schiltz, Fritz and Mazrekaj, Deni and Horn, Dániel and De Witte, Kristof (2019) Does It Matter When Your Smartest Peers Leave Your Class? Evidence from Hungary. LABOUR ECONOMICS. ISSN 0927-5371

Horn, Dániel and Kiss, Hubert János (2019) Kinek nincs ma bankszámlája Magyarországon? HITELINTÉZETI SZEMLE / FINANCIAL AND ECONOMIC REVIEW, 18 (4). pp. 35-54. ISSN 1588-6883

Horn, Dániel and Kiss, Hubert János (2019) Who Does Not Have a Bank Account in Hungary Today? FINANCIAL AND ECONOMIC REVIEW, 18 (4). pp. 35-54. ISSN 2415-9271

Schiltz, Fritz and Masci, Chiara and Agasisti, Tommaso and Horn, Dániel (2018) Using regression tree ensembles to model interaction effects: a graphical approach. APPLIED ECONOMICS, 50 (58). pp. 6341-6354. ISSN 0003-6846 (print); 1466-4283 (online)

Horn, Dániel and Kiss, Hubert János (2018) Which preferences associate with school performance? Lessons from an exploratory study with university students. PLOS ONE. pp. 1-32. ISSN 1932-6203

Drucker, Luca Flóra and Horn, Dániel (2016) Kisebb szelekció – nagyobb kereset. Az 1999-es lengyel oktatási reform hatásának vizsgálata. KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 63 (9). pp. 944-965. ISSN 0023-4346

Horn, Dániel (2016) The effectiveness of apprenticeship training. A within-track comparison of workplace-based and school-based vocational training in Hungary. SOCIAL SCIENCE RESEARCH, 55. pp. 139-154. ISSN 0049-089X

Fodor, Éva and Horn, Dániel (2015) “Economic Development” and Gender Equality: Explaining Variations in the Gender Poverty Gap after Socialism. Social Problems, 62 (2). pp. 286-308.

Fodor, Éva and Horn, Dániel (2015) "Economic development" and gender equality. SOCIAL PROBLEMS, 62 (2). pp. 286-308. ISSN 0037-7791

Gurzó, Klára and Horn, Dániel (2015) A korai iskolai szelekció hosszú távú hatása. KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 62 (10). pp. 1070-1096. ISSN 0023-4346

Noelke, Clemens and Horn, Dániel (2014) Social transformation and the transition from vocational education to work in Hungary. EUROPEAN SOCIOLOGICAL REVIEW, 30 (4). pp. 431-443. ISSN 0266-7215

Horn, Dániel (2014) A szakiskolai tanoncképzés rövid távú munkaerő-piaci hatásai. KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 61 (9). pp. 975-999. ISSN 0023-4346

Horn, Dániel (2013) Diverging performances: the detrimental effects of early educational selection on equality of opportunity in Hungary. RESEARCH IN SOCIAL STRATIFICATION AND MOBILITY, 32. pp. 25-43. ISSN 0276-5624

Book Section

Boza, István and Horn, Dániel (2023) Az iskolák heterogenitásának hozzájárulása a későbbi béregyenlőtlenségekhez a fiatal munkavállalók esetében. In: Munkaerőpiaci tükör 2022. Munkaerőpiaci Tükör . Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont, Közgazdaságtudományi Intézet, HUN-REN Magyar Kutatási Hálózat, Budapest, pp. 103-109.

Horn, Dániel (2023) A hatosztályos gimnáziumi szelekció és eredményesség. In: Munkaerőpiaci tükör 2022. Munkaerőpiaci Tükör . Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont, Közgazdaságtudományi Intézet, HUN-REN Magyar Kutatási Hálózat, Budapest, pp. 97-102.

Hermann, Zoltán and Horn, Dániel (2021) The Effect of Hospitalisation on the School Performance of Children. In: The Hungarian Labour Market 2020. The Hungarian Labour Market . Centre for Economic and Regional Studies Institute of Economics, Budapest, pp. 192-197.

Horn, Dániel and Khayouti, Sára and Kiss, Hubert János (2021) Kockázati preferencia és a covid-19. In: Munkaerőpiaci tükör, 2020. Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont, ELKH, Budapest, pp. 243-250.

Hermann, Zoltán and Horn, Dániel and Varga, Júlia and Varga, Kinga (2021) Távoktatás a koronavírus járvány idején. In: Munkaerőpiaci tükör, 2020. Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont, ELKH, Budapest, pp. 224-232.

Hermann, Zoltán and Horn, Dániel and Tordai, Dániel (2020) The Effect of the 2013 Vocational Education Reform on Student Achievement. In: The Hungarian Labour Market 2019. The Hungarian Labour Market . Institute of Economics, Centre for Economic and Regional Studies, Budapest, pp. 64-69.

Hermann, Zoltán and Horn, Dániel and Köllő, János and Sebők, Anna and Semjén, András and Varga, Júlia (2020) The Impact of Reading and Mathematics Test Results on Future Earnings and Employment. In: The Hungarian Labour Market 2019. The Hungarian Labour Market . Institute of Economics, Centre for Economic and Regional Studies, Budapest, pp. 45-52.

Horn, Dániel (2020) The Short-Term Labour Market Effects of Apprenticeship Training in Vocational Schools. In: The Hungarian Labour Market 2019. The Hungarian Labour Market . Institute of Economics, Centre for Economic and Regional Studies, Budapest, pp. 82-85.

Hermann, Zoltán and Horn, Dániel (2020) A gyermekek kórházban töltött idejének hatása az iskolai eredményességre. In: Munkaerőpiaci Tükör 2019. Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont, Budapest, pp. 201-206.

Hermann, Zoltán and Horn, Dániel and Tordai, Dániel (2019) A 2013. évi szakképzési reform hatása a tanulók kompetenciáira. In: Munkaerőpiaci tükör 2018. Munkaerőpiaci Tükör . Közgazdaság-és Regionális Tudományi Kutatóközpont, Budapest, pp. 63-68.

Drucker, Luca Flóra and Horn, Dániel and Kiss, Hubert János (2019) Gender differences in preferences in the literature. In: The Hungarian Labour Market, 2018. Institute of Economics, Centre for Economic and Regional Studies, Hungarian Academy of Sciences, Budapest, pp. 132-138.

Hermann, Zoltán and Horn, Dániel and Köllő, János and Sebők, Anna and Semjén, András and Varga, Júlia (2019) Szövegértési és matematikai kompetencia hatása a keresetre és foglalkoztatási esélyekre. In: Munkaerőpiaci tükör 2018. Munkaerőpiaci Tükör . Közgazdaság-és Regionális Tudományi Kutatóközpont, Budapest, pp. 45-52.

Horn, Dániel (2019) A szakiskolai tanoncképzés rövid távú munkaerőpiaci hatásai. In: Munkaerőpiaci tükör 2018. Munkaerőpiaci Tükör . Közgazdaság-és Regionális Tudományi Kutatóközpont, Budapest, pp. 81-84.

Drucker, Luca Flóra and Horn, Dániel and Kiss, Hubert János (2018) Nemek közötti preferenciakülönbségek a szakirodalomban. In: Munkaerőpiaci tükör 2017. MTA Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont Közgazdaság-tudományi Intézet, Budapest, pp. 132-139.

Horn, Dániel and Kónya, István (2016) Bevándorlók kulturális integrációját meghatározó tényezők. In: Munkaerőpiaci tükör, 2015. MTA Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont Közgazdaság-tudományi Intézet, Budapest, pp. 149-158.

Horn, Dániel and Kónya, István (2016) Determinants of the cultural integration of immigrants. In: The Hungarian Labour Market 2016. Institute of Economics, Centre for Economic and Regional Studies, Hungarian Academy of Sciences, Budapest, pp. 150-158.

Horn, Dániel and Keller, Tamás and Róbert, Péter (2016) Early tracking and competition : A recipe for major inequalities in Hungary. In: Models of secondary education and social inequality. Edward Elgar Publishing, Cheltenham, pp. 129-148. ISBN 978 1 78536 725 0

Horn, Dániel (2015) Az iskolai hozzáadott érték mérése. In: Mit mér a műszer? Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest, pp. 63-90. ISBN 978-963-682-799-1

Horn, Dániel (2015) Az iskolai hozzáadott érték mérése. In: Mit mér a műszer? Tények és Érvek . Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 63-90. ISBN 978-963-682-799-1

Horn, Dániel and Keller, Tamás (2015) Hungary: The Impact of Gender Culture. In: Gender, Education and Employment An International Comparison of School-to-Work Transitions. Edward Elgar, pp. 280-296. (Submitted)

Horn, Dániel and Keller, Tamás (2015) Hungary: the impact of gender culture. In: Gender, education and employment. Edward Elgar Publishing, Cheltenham; Northampton, pp. 287-303. ISBN 978 1 78471 502 1

Tóth, István György and Horn, Dániel and Medgyesi, Márton (2014) Rising inequalities. In: Changing inequalities in rich countries. Oxford University Press, Oxford, pp. 195-217. ISBN 978-0-19-968743-5

Monograph

Horn, Dániel and Kiss, Hubert János and Lénárd, Tünde (2020) Economic preferences in the classroom - research documentation. Documentation. UNSPECIFIED, Budapest. (Unpublished)

Book

Hajdu, Tamás and Hermann, Zoltán and Horn, Dániel and Hőnich, Heléna and Varga, Júlia (2022) A közoktatás indikátorrendszere 2021. KRTK Közgazdaság-tudományi Intézet, Budapest.

Horn, Dániel and Kiss, Hubert János and Lénárd, Tünde (2021) Gender differences in preferences of adolescents: evidence from a large-scale classroom experiment = Kamaszkori nemi különbségek a preferenciákban: egy nagyléptékű iskolai kísérlet eredményei. CERS-IE Working Papers = KRTK-KTI Műhelytanulmányok (CERS-IE WP – 2021/3) . Institute of Economics Centre for Economic and Regional Studies = Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont Közgazdaság-Tudományi Intézet, Budapest.

Horn, Dániel and Kiss, Hubert János (2020) Do individuals with children value the future more? = A gyermekes egyének fontosabbnak értékelik a jövőt? CERS-IE Working Papers = KRTK-KTI Műhelytanulmányok (CERS-IE WP –2020/10) . Institute of Economics Centre for Economic and Regional Studies = Közgazdaság és Regionális Tudományi Kutatóközpont Közgazdaság-Tudományi Intézet, Budapest.

Lénárd, Tünde and Horn, Dániel and Kiss, Hubert János (2020) Does political pressure on ‘gender’ engender danger for scientific research? : Evidence from a randomized controlled trial = Előítéletek és tudomány – avagy a "gender" szó hatása a tudományos kutatásra : Egy randomizált kísérlet eredményei. KRTK-KTI MŰHELYTANULMÁNYOK = CERS-IE WORKING PAPERS (2020/2) . Institute of Economics, Centre for Economic and Regional Studies, Budapest.

Khayouti, Sára and Kiss, Hubert János and Horn, Dániel (2020) Does trust associate with political regime? = Összefügg a bizalom a politikai berendezkedéssel? CERS-IE Working Papers = KRTK-KTI Műhelytanulmányok (CERS-IE WP –2020/13) . Institute of Economics Centre for Economic and Regional Studies = Közgazdaság és Regionális Tudományi Kutatóközpont Közgazdaság-Tudományi Intézet, Budapest.

Khayouti, Sára and Kiss, Hubert János and Horn, Dániel (2020) Patient democracies? = Türelmes demokráciák? CERS-IE Working Papers = KRTK-KTI Műhelytanulmányok (CERS-IE WP –2020/12) . Institute of Economics Centre for Economic and Regional Studies = Közgazdaság és Regionális Tudományi Kutatóközpont Közgazdaság-Tudományi Intézet, Budapest.

Horn, Dániel and Kiss, Hubert János (2019) Gender differences in risk aversion and patience. Institute of Economics, Centre for Economic and Regional Studies, Hungarian Academy of Sciences, Budapest.

Horn, Dániel and Kiss, Hubert János (2019) Time preferences and their life outcome correlates: Evidence from a representative survey = Mivel korrelálnak az időpreferenciák? Egy reprezentatív felmérés eredményeI. Budapest Working Papers on the Labour Market (BWP – 2019/1) . Institute of Economics, Centre for Economic and Regional Studies, Hungarian Academy of Sciences, Budapest.

Schiltz, Fritz and Mazrekaj, Deni and Horn, Dániel and De Witte, Kristof (2018) Does It Matter When Your Smartest Peers Leave Your Class? Evidence from Hungary. Institute of Economics, Centre for Economic and Regional Studies, Hungarian Academy of Sciences, Budapest.

Hajdu, Tamás and Hermann, Zoltán and Horn, Dániel and Varga, Júlia (2018) Technikai útmutató „A közoktatás indikátorrendszere 2017” című kiadványhoz. MTA Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont Közgazdaság-tudományi Intézet, Budapest. ISBN 978-615-5754-36-4

Hajdu, Tamás and Hermann, Zoltán and Horn, Dániel and Varga, Júlia (2018) A közoktatás indikátorrendszere 2017. MTA Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont Közgazdaság-tudományi Intézet, Budapest. ISBN 978-615-5754-35-7

Szabó-Morvai, Ágnes and Horn, Dániel and Lovász, Anna and De Witte, Kristof (2017) Human capital effects of kindergarten and school enrolment timing. Budapesti Munkagazdaságtani Füzetek = Budapest Working Papers on the Labour Market (BWP 20). Institute of Economics, Centre for Economic and Regional Studies, Hungarian Academy of Sciences, Budapest. ISBN 978-615-5754-31 -9

Schiltz, Fritz and Masci, Chiara and Agasisti, Tommaso and Horn, Dániel (2017) Using Machine Learning To Model Interaction Effects In Education. Budapesti munkagazdaságtani füzetek = Budapest working papers on the labour market (BWP 20). Institute of Economics, Centre for Economic and Regional Studies, Hungarian Academy of Sciences, Budapest. ISBN 978-615-5594-99-1

Kiss, Hubert János and Horn, Dániel (2017) Which preferences associate with school performance? Budapest Working Papers on the Labour Market (BWP 2017/8) . Institute of Economics, Centre for Economic and Regional Studies, Hungarian Academy of Sciences, Budapest. ISBN 978 - 615 - 5754 - 07 - 4

Horn, Dániel and Kiss, Hubert János (2017) Which preferences associate with school performance? : Lessons from a university classroom experiment = Melyik preferenciák függnek össze az iskolai teljesítménnyel? : Tanulságok egy egyetemi kísérletből. Budapest Munkagazdaságtani Füzetek = Budapest Working Papers on the Labour Market (BWP – 2017/8) . Institute of Economics, Centre for Economic and Regional Studies, Hungarian Academy of Sciences, Budapest. ISBN 978-615-5754-07-4

Drucker, Luca Flóra and Horn, Dániel (2016) Decreased tracking, increased earning: Evidence from the comprehensive Polish educational reform of 1999. Budapest Working Papers on the Labour Market (BWP 20). Institute of Economics, Centre for Economic and Regional Studies, Hungarian Academy of Sciences, Budapest. ISBN 978-615-5594-38-0

Hajdu, Tamás and Hermann, Zoltán and Horn, Dániel and Kertesi, Gábor and Kézdi, Gábor and Köllő, János and Varga, Júlia (2015) Az érettségi védelmében. Budapesti munkagazdaságtani füzetek = Budapest working papers on the labour market (BWP 20). MTA Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont Közgazdaság-tudományi Intézet, Budapest. ISBN 978-615-5447-58-7

Fodor, Éva and Horn, Dániel (2015) "Economic development” and gender equality: explaining variations in the gender poverty gap after socialism. Műhelytanulmányok = Discussion Papers (MT-DP ). Institute of Economics, Centre for Economic and Regional Studies, Hungarian Academy of Sciences, Budapest. ISBN 978-615-5447-80-8

Hajdu, Tamás and Hermann, Zoltán and Horn, Dániel and Varga, Júlia (2015) Szemelvények "A közoktatás indikátorrendszere 2015" című kiadványból. MTA KRTK Közgazdaság-tudományi Intézet, Budapest.

Hajdu, Tamás and Hermann, Zoltán and Horn, Dániel and Varga, Júlia (2015) Technikai útmutató "A közoktatás indikátorrendszere 2015" című kiadványhoz. MTA KRTK Közgazdaság-tudományi Intézet, Budapest.

Hajdu, Tamás and Hermann, Zoltán and Horn, Dániel and Varga, Júlia (2015) A közoktatás indikátorrendszere, 2015. MTA KRTK Közgazdaság-tudományi Intézet, Budapest.

Horn, Dániel (2014) The effectiveness of apprenticeship training: a within track comparison of workplace-based and school-based vocational training in Hungary. Budapesti munkagazdaságtani füzetek = Budapest working papers on the labour market (2014/5). Institute of Economics, Centre for Economic and Regional Studies of HAS; Department of Human Resources, Corvinus University of Budapest, Budapest. ISBN 978-615-5447-35-8

Horn, Dániel (2014) A tanoncképzés rövidtávú munkaerőpiaci hatásai. Budapesti munkagazdaságtani füzetek = Budapest working papers on the labour market (BWP 20). MTA KRTK Közgazdaságtudományi Intézet; Budapesti Corvinus Egyetem, Emberi Erőforrások Tanszék, Budapest. ISBN 978-615-5447-19-8

Horn, Dániel (2013) Workplace-based vocational training in Central and Eastern Europe: evidence on the school to work transition of Hungarian apprentices. GRINCOH Working Papers; WP 4.3 P4.8 . Centre for Economic and Regional Studies, Hungarian Academy of Sciences, Budapest.

Horn, Dániel (2013) A munkakereslet nemzetközi tendenciái. Pályasúgó - Füzetek . MTA KRTK Közgazdaság-tudományi Intézet, Budapest.

Horn, Dániel (2011) Az oktatási elszámoltathatósági rendszerek elmélete. MŰHELYTANULMÁNYOK = DISCUSSION PAPERS (MT-DP – 2011/13) . MTA Közgazdaságtudományi Intézet (KTI), Budapest. ISBN 978-615-5024-44-3

This list was generated on Fri Apr 19 05:57:17 2024 CEST.