REAL

Items where Author is "Magyar, Andrea"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 25.

Article

Habók, Anita and Magyar, Andrea and Molnár, Gyöngyvér (2022) English as a foreign language learners’ strategy awareness across proficiency levels from the perspective of self-regulated learning metafactors. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 13. ISSN 1664-1078

Magyar, Andrea and Habók, Anita and Molnár, Gyöngyvér (2022) Exploring the Role of English as a Foreign Language Receptive Skills and Learning Strategy Usage in the Ability to Acquire and Apply Knowledge at the Beginning of Higher Education. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 13. ISSN 1664-1078

Habók, Anita and Magyar, Andrea and Molnár, Gyöngyvér (2022) Investigating the Relationship Among English Language Learning Strategies, Language Achievement, and Attitude. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 13. ISSN 1664-1078

Pásztor, Attila and Magyar, Andrea and Pásztor-Kovács, Anita and Rausch, Attila (2022) Online Assessment and Game-Based Development of Inductive Reasoning. JOURNAL OF INTELLIGENCE, 10 (3). ISSN 2079-3200

Habók, Anita and Kong, Yunjun and Kong, Yunjun and Magyar, Andrea (2021) Cross-cultural differences in foreign language learning strategy preferences among Hungarian, Chinese and Mongolian University students. HELIYON, 7 (3). ISSN 2405-8440

Oo, Tun Zaw and Magyar, Andrea and Habók, Anita (2021) Effectiveness of the reflection-based reciprocal teaching approach for reading comprehension achievement in upper secondary school in Myanmar. ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW. ISSN 1598-1037

Habók, Anita and Magyar, Andrea (2021) Tanárszakos hallgatók angolnyelv-tanulási és online olvasásistratégia-használata közötti összefüggések. NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 9 (1). pp. 48-59. ISSN 2063-9546

Magyar, Andrea and Krausz, Anita and Kapás, Ildikó Dóra and Habók, Anita (2020) Exploring Hungarian teachers’ perceptions of inclusive education of SEN students. HELIYON, 6 (5). pp. 1-10. ISSN 2405-8440

Habók, Anita and Magyar, Andrea and B. Németh, Mária and Csapó, Benő (2020) Motivation and self-related beliefs as predictors of academic achievement in reading and mathematics: Structural equation models of longitudinal data. INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 103. pp. 1-12. ISSN 0883-0355

Habók, Anita and Magyar, Andrea (2020) Szövegértésre és szövegfeldolgozásra épülő képességfejlesztés megvalósítása online tanulási környezetben. ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 30 (4-5). pp. 40-48. ISSN 1215-5233

Habók, Anita and Magyar, Andrea (2020) The role of students’ approaches in foreign language learning. COGENT EDUCATION, 7. pp. 1-21. ISSN 2331-186X

Habók, Anita and Magyar, Andrea (2019) The effects of EFL reading comprehension and certain learning-related factors on EFL learners’ reading strategy use. COGENT EDUCATION, 6 (1). pp. 1-19. ISSN 2331-186X

Habók, Anita and Magyar, Andrea and Molnár, Gyöngyvér (2019) A magyar diákok tanulási stratégiáinak változása az iskolába lépéstől az egyetemi tanulmányokig. MAGYAR PEDAGÓGIA, 119 (1). pp. 53-73. ISSN 0025-0260

Fábián, Renáta and Pintér, Tímea and Magyar, Andrea and Bodó, Szilárd (2018) Egy-sejt PCR beállítása sertésen preimplantációs genetikai diagnózis céljából. Animal Welfare, Etológia és Tartástechnológia, 14 (1). pp. 15-21. ISSN 1786-8440

Habók, Anita and Magyar, Andrea and Nagy-Pál, Marietta (2018) 10–14 éves tanulók idegen nyelvű szövegértési, szövegalkotási tudásának és stratégiahasználatának vizsgálata. NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 2018 (1). pp. 60-77. ISSN 2063-9546

Habók, Anita and Magyar, Andrea (2018) The Effect of Language Learning Strategies on Proficiency, Attitudes and School Achievement. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 8. pp. 1-8. ISSN 1664-1078

Magyar, Andrea and Habók, Anita (2018) Olvasási stratégiák vizsgálata angol nyelvű szövegértési feladatokban 10-14 éves nyelvtanulók körében. ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 28 (8-9). pp. 22-37. ISSN 1215-5233

Habók, Anita and Magyar, Andrea (2018) Validation of a Self-Regulated Foreign Language Learning Strategy Questionnaire Through Multidimensional Modelling. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 9. pp. 1-11. ISSN 1664-1078

Molnár, Gyöngyvér and Magyar, Andrea (2015) A számítógép alapú tesztelés elfogadottsága pedagógusok és diákok körében. MAGYAR PEDAGÓGIA, 115 (1). pp. 47-64. ISSN 0025-0260

Magyar, Andrea (2014) Adaptív tesztek készítésének folyamata. Iskolakultúra, 14 (4). pp. 26-35. ISSN 1215-5233

Pásztor-Kovács, Anita and Magyar, Andrea and Hülber, László and Pásztor, Attila and Tongori, Ágota (2013) Áttérés online tesztelésre – a mérés-értékelés új dimenziói. Iskolakultúra, 13 (11). pp. 86-100. ISSN 1215-5233

Magyar, Andrea (2012) Számítógépes adaptív tesztelés. Iskolakultúra, 12 (6). pp. 52-60. ISSN 1215-5233

Magyar, Andrea and Garaczi, Edina and Hajdú, Edit and Kemény, Lajos (2011) Komplikált bőr- és lágyrész-fertőzések empirikus antibiotikus terápiája a bőrgyógyászati gyakorlatban = Empirical antibiotic therapy of complicated skin and soft tissue infections in dermatological practice. Orvosi Hetilap, 152 (7). pp. 252-258. ISSN 0030-6002

Book Section

Magyar, Andrea and Pásztor, Attila and Pásztor-Kovács, Anita and Pluhár, Zsuzsa and Molnár, Gyöngyvér (2015) A 21. században elvárt képességek számítógép alapú mérésének lehetőségei. In: Új kutatások a neveléstudományokban 2014. Új kutatások a neveléstudományokban . Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottsága, Debrecen, pp. 230-243. ISBN 978-615-5509-17-9

Book

Doró, Katalin and Habók, Anita and Magyar, Andrea (2018) Nyelvtanulási stratégiák tanítása és fejlesztése. Akadémiai Kiadó, Budapest. ISBN 978-963-0599-23-8

This list was generated on Tue Apr 23 21:02:39 2024 CEST.