REAL

Items where Author is "Piskóti, István"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 40.

Article

Piskóti, István (2021) Az én városom – identitás – elégedettség – kötődés – márka és a belső városmarketing = My City – Identity – Satisfaction - Attachment – Brand and the Internal Citymarketing. GRADUS, 8 (4). pp. 46-57. ISSN 2064-8014

Piskóti, István and Nagy, László (2020) Neuromarketing : attitűdök, módszerek és hatások a stratégiai és operatív döntésekre. VEZETÉSTUDOMÁNY, 51 (3). pp. 67-78. ISSN 0133-0179

Bene, Zsuzsanna and Piskóti, István (2019) A narancsborok nyújtotta lehetőségek a szlovén, a horvát és az olasz gasztronómiai turizmusban. TURIZMUS BULLETIN, 19 (4). pp. 23-31. ISSN 1416-9967

Piskóti, István and Nagy, Katalin (2016) Route-Based Tourism Product Development as a Tool for Social Innovation: History Valley in the Cserehát Region. THEORY METHODOLOGY PRACTICE: CLUB OF ECONOMICS IN MISKOLC, 12 (02). pp. 75-86. ISSN 1589-3413

Piskóti, István (2016) A business marketing identitása - elméleti, kutatási trendek, az innováció vezérelt modell. VEZETÉSTUDOMÁNY, 47 (Ksz.). pp. 35-44. ISSN 0133-0179

Piskóti, István and Dankó, László and Nagy, Katalin and Szakál, Zoltán and Molnár, László (2015) Identitás és márka-modellek alkalmazása hátrányos helyzetű kistérségekben. Észak-magyarországi Stratégiai Füzetek, 12 (2). pp. 33-48. ISSN 1786-1594

Piskóti, István and Molnár, László and Gulyásné Kerekes, Rita and Nagy, Szabolcs and Dankó, László and Karajz, Sándor and Bartha, Zoltán and Orloczki, Mónika (2015) Termékek piacképessége, márkázása és társadalmi marketing támogatása - a térségi fejlesztés dimenziójában. ÉSZAK-MAGYARORSZÁGI STRATÉGIAI FÜZETEK, XII. (2.). pp. 94-106. ISSN 1786-1594

Piskóti, István and Nagy, Szabolcs and Molnár, László (2013) Innováció piaci sikere – A hazai gyakorlat empirikus modellje. TÉR-GAZDASÁG-EMBER, 1 (1). pp. 85-102. ISSN 2064-1176

Nagy, Szabolcs and Piskóti, István and Molnár, László and Marien, Anita (2012) THE RELATIONSHIP BETWEEN VALUES AND GENERAL ENVIRONMENTAL BEHAVIOUR. ECONOMICS AND MANAGEMENT, 17 (1). pp. 272-278. ISSN 1802-3975

Nagy, Szabolcs and Piskóti, István (2009) A NEW CUSTOMER SATISFACTION MANAGEMENT MODEL (METHODOLOGY AND PRACTICE). EKONOMIKA IR VADYBA / ECONOMICS AND MANAGEMENT, 14. pp. 483-490. ISSN 1822-6515

Piskóti, István and Nagy, Szabolcs (2008) Identity and image in the city marketing. MARKETING ÉS MENEDZSMENT, 42 (5-6). pp. 106-116. ISSN 1219-0349

Book Section

Veres Somosi, Mariann and Piskóti, István and Nagy, Szabolcs (2023) Marketing Features of the International Market of Tourist Services. In: Маркетингові та організаційні механізми повоєнного розвитку галузі гостинності та туризму України. Національний технічний університет, Харків, pp. 18-20. ISBN 9786170504296

Nagy, Szabolcs and Piskóti, István and Molnár, László and Gulyásné Kerekes, Rita and Karajz, Sándor (2015) TERMÉKEK ÉS SZOLGÁLTATÁSOK PIACI POTENCIÁLJÁNAK KOMPLEX VIZSGÁLATI MODELLJE. In: „Mérleg és Kihívások” IX. Nemzetközi Tudományos Konferencia = “Balance and Challenges” 9th International Scientific Conference. Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar, Miskolc-Egyetemváros, pp. 354-368. ISBN 978-963-358-098-1

Molnár, László and Piskóti, István and Nagy, Szabolcs and Molnárné Konyha, Csilla (2014) Complex modeling of factors influencing market success of new product and service developments. In: EMAC 2014 - European Marketing Academy - 43rd Annual Conference - Paradigm Shifts & Interactions - Valencia, June 3-6 - Conference Proceedings. EMAC Conference, Valencia, p. 172. ISBN 978-84-370-9453-3

Nagy, Szabolcs and Piskóti, István (2014) Környezettudatos fogyasztói magatartás - társadalmi marketing megközelítésében. In: Tomcsányi Pál akadémikus 90 éves. MTA Agrár-közgazdasági Bizottság Agrármarketing Albizottság, Budapest, pp. 187-205. ISBN 978-963-508-702-0

Molnár, László and Piskóti, István and Nagy, Szabolcs and Molnárné Konyha, Csilla (2014) Strategy, Process and Product: Factors Influencing Market Success of Innovations. In: The Proceedings of XXV ISPIM Conference - Innovation for Sustainable Economy and Society (June 2014). The International Society for Professional Innovation Management (ISPIM), Dublin, p. 553222451. ISBN 978-952-265-591-2

Piskóti, István and Nagy, Szabolcs and Molnár, László and Molnárné Konyha, Csilla (2013) Empirical model of factors influencing market success of innovations in Hungarian context. In: EMAC 2013. Istanbul Technical University, Istanbul, X.

Nagy, Szabolcs and Piskóti, István and Molnár, László (2012) AZ INNOVÁCIÓT BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK VÁLLALATI ÉS PROJEKT SZINTEN. In: microCAD 2012, Q Section. University of Miskolc, Miskolc, p. 240. ISBN 978-963-661-773-8

Piskóti, István and Nagy, Szabolcs and Marien, Anita and Molnár, László (2012) Elements and an empirical anaysis of an integrated social marketing model in Hungary. In: 41 th EMAC Conference. ISCTE Business School, Lisszabon, p. 11. ISBN 978-989-732-004-0

Nagy, Szabolcs and Piskóti, István and Molnár, László and Marien, Anita (2012) Environmentally conscious behaviour in Hungary. In: 41 th EMAC Conference. ISCTE Business School, Lisszabon, pp. 1-7. ISBN 978-989-732-004-0

Piskóti, István and Nagy, Szabolcs and Marien, Anita and Molnár, László (2012) Identification Between Individuals and Places of Residence. In: Retracing the Silkroad. Széchenyi István Egyetem, Győr, pp. 1-10. ISBN 978-0-473-21245-2

Nagy, Szabolcs and Piskóti, István and Molnár, László and Marien, Anita (2012) Social Marketing In Practice. In: Retracing the Silkroad. Széchenyi István Egyetem, Győr, p. 7. ISBN 978-0-473-21245-2

Piskóti, István and Nagy, Szabolcs and Molnár, László (2010) Store Choice Model – The Unio Coop Case in Hungary. In: The six senses : the essentials of marketing : 39th EMAC Conference. Copenhagen Business School, Copenhagen, pp. 345-354. ISBN 9788792569011

Piskóti, István and Nagy, Szabolcs and Molnár, László (2010) Üzletválasztási model - Az Uniocoop esete. In: Marketingkaleidoszkóp 2010. Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Miskolc, pp. 235-242.

Piskóti, István and Nagy, Szabolcs (2009) Functional food marketing in Hungary. In: IAPNM09, the 8th International Congress of the International Association on Public and Non-Profit Marketing. Universitat de Valéncia, Valencia, pp. 68-73. ISBN 9788469231791

Piskóti, István and Nagy, Szabolcs (2008) Identity and Image in the City Marketing. In: VII. International Congress on Public and Nonprofit Marketing. Szegedi Egyetemi Kiadó, Szeged, pp. 1-22. ISBN 978-963-482-873-0

Piskóti, István and Nagy, Szabolcs (2007) Innováció a funkcionális élelmiszerek területén. In: VI. Nemzetközi Konferencia a közgazdász képzés megkezdésének 20. évfordulója alkalmából. Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar, Miskolc, pp. 229-236. ISBN 978-963-661-788-2

Nagy, Szabolcs and Piskóti, István (2007) Innováció a funkcionális élelmiszerek területén. In: A Marketing Oktatók Klubjának 2007. évi konferenciája. Károly Róbert Főiskola, Gyöngyös, pp. 1-12. ISBN 978-963-87229-4-2

Piskóti, István and Nagy, Szabolcs (2006) Fogyasztói magatartás a funkcionális élelmiszerek piacán. In: Marketing Kaleidoszkóp. Gazdász Elasztik Kft., Miskolc, pp. 117-127. ISBN 10 963-87389-0-1; 13 978-963-87389-0-5

Monograph

Piskóti, István and Dankó, László and Molnár, László and Nagy, Szabolcs and Szántó, Ákos (2013) A társadalmi marketing paradigmái - elméleti-módszertani alapozó kutatás = Paradigm of the social marketing - theoretical-methodological research. Project Report. OTKA.

Conference or Workshop Item

Piskóti, István and Nagy, Szabolcs and Molnár, László (2013) Innovation and Knowledge Based Competitiveness. In: Legal and administrative problems of the public and business, 2013.02.17-2013.02.19, Moszkva; Budapest.

Piskóti, István and Nagy, Szabolcs (2009) A New Customer Satisfaction Management Model. In: 14th International Scientific Conference „Economics and Management", 2009.04.23-2009.04.24, Kaunas.

Piskóti, István and Nagy, Szabolcs (2008) The Myth and reality of customer orientation. In: Marketing Theory Challenges in Transitional Societies, 2nd International Scientific Conference, 2008.09.23-2008.09.25, Zágráb.

Piskóti, István and Nagy, Szabolcs (2007) Competence-based view in place marketing. In: Academy of Marketing Conference Egham, 2007.07.03-2007.07.06, London.

Piskóti, István and Nagy, Szabolcs (2007) Consumer behaviour on the market of functional food. In: Conference on Organizational Challenges, 2007.09.19-2007.09.20, Varna.

Nagy, Szabolcs and Piskóti, István (2007) Values and Environmentally Conscious Behaviour (ECB) in Hungary. In: 6th International Congress on Public and Non-Profit Marketing, 2007.06.14-2007.06.15, Braga.

Piskóti, István and Nagy, Szabolcs (2006) Biotechnológiai innovációk marketingje. In: Tudásteremtés-Tudástranszfer Konferencia, 2006.11.15-2006.11.16, Miskolc.

Book

Dankó, László and Piskóti, István (2019) Marketingkaleidoszkóp 2019. Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézet, Miskolc.

Piskóti, István (2017) Marketingkaleidoszkóp 2017 : Tanulmányok a Marketing és Turizmus Intézet kutatási eredményeiből. Miskolci Egyetem Marketing Intézet, Miskolc.

Nagy, Szabolcs and Piskóti, István and Dankó, László and Molnár, László and Marien, Anita (2012) A társadalmi marketing paradigmái - elméleti-módszertani alapozó kutatás. Miskolci Egyetem Marketing Intézet, Miskolc.

This list was generated on Thu Mar 28 16:39:17 2024 CET.