Items where Author is "Törley, Gábor"
Group by: Item Type | No Grouping Number of items: 24. ArticleTörley, Gábor and Zsakó, László and Bernát, Péter (2022) Didactic Connection between Spreadsheet and Teaching Programming. ATHENS JOURNAL OF TECHNOLOGY & ENGINEERING, 9 (2). pp. 77-94. ISSN 2241-8237 Törley, Gábor and Zsakó, László (2021) The Role of Variable in Programming: Examples and Methodology. CENTRAL-EUROPEAN JOURNAL OF NEW TECHNOLOGIES IN RESEARCH EDUCATION AND PRACTICE, 3 (2). pp. 60-72. ISSN 2676-9425 Szlávi, Péter and Zsakó, László and Törley, Gábor (2019) Programming Theorems Have the Same Origin. Central-European Journal of New Technologies in Research, Education and Practice, 1 (1). pp. 1-12. ISSN 2676-9425 Sasvári, Péter László and Törley, Gábor (2015) A magyar közigazgatást kutatók tudományos láthatósága. PRO PUBLICO BONO: MAGYAR KÖZIGAZGATÁS; A NEMZETI KÖZSZOLGÁLATI EGYETEM KÖZIGAZGATÁS-TUDOMÁNYI SZAKMAI FOLYÓIRATA (4). pp. 112-132. ISSN 2063-9058 Törley, Gábor (2014) Algorithm visualization in teaching practice. ACTA DIDACTICA NAPOCENSIA, 7 (1). pp. 1-17. ISSN 2065-1430 Törley, Gábor (2009) Algorithm visualization in programming education. JOURNAL OF APPLIED MULTIMEDIA, 4 (3). pp. 68-80. ISSN 1789-6967 Törley, Gábor (2009) Algoritmus-vizualizáció a programozásoktatásban. JOURNAL OF APPLIED MULTIMEDIA, 4 (3). pp. 81-94. ISSN 1789-6967 Szlávi, Péter and Törley, Gábor (2009) Teaching Sorting in ICT. TEACHING MATHEMATICS AND COMPUTER SCIENCE, 7 (1). pp. 101-117. ISSN 1589-7389 Törley, Gábor (2008) Expressiveness of programming languages and environments. TEACHING MATHEMATICS AND COMPUTER SCIENCE, 6 (3). pp. 111-141. ISSN 1589-7389 Book SectionTörley, Gábor (2020) Teaching methods of information security awareness: the role of engagement. In: New Methods and Technologies in Education, Research and Practice. ELTE Faculty of Informatics, Budapest, pp. 91-97. ISBN 9789634892441 Törley, Gábor and Zsakó, László (2020) A táblázatkezelés és a programozás didaktikai kapcsolata. In: INFODIDACT 2020. Webdidaktika Alapítvány, Budapest. Pluhár, Zsuzsa and Torma, Hajnalka and Törley, Gábor (2019) Hallgatói teljesítményértékelés az algoritmikus gondolkodás tükrében. In: InfoDidact 2018. Webdidaktika Alapítvány, Budapest, pp. 1-10. ISBN 9786158060820 Szlávi, Péter and Törley, Gábor and Zsakó, László (2018) THE MOST DIFFICULT NOTION OF PROGRAMMING: THE VARIABLE. In: Education - Technology - Computer Science in Building better future. Wydawnictwo Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego w Radomiu, Radom, pp. 108-118. ISBN 9788373518605 Szlávi, Péter and Törley, Gábor and Zsakó, László (2017) Az összetett programozási tételek is egy tőről fakadnak. In: INFODIDACT 2017. Webdidaktika Alapítvány, Budapest, p. 21. ISBN 978-615-80608-1-3 Törley, Gábor (2016) Közigazgatás-szervező hallgatók információbiztonság-tudatossága. In: INFODIDACT 2016. Webdidaktika Alapítvány, Zamárdi, Paper Nr. 5.. ISBN 978-615-80608-0-6 Szlávi, Péter and Zsakó, László and Törley, Gábor (2016) The thinking toolkit of programming. In: Proceedings of XXIX. DidMatTech 2016, “New methods and technologies in education and practice” Conference. ELTE Informatikai Kar, Budapest, pp. 55-62. ISBN 978-963-284-816-7 Törley, Gábor (2015) Adatvédelem, adatbiztonság, biztonságtudatosság tanítása Angliában és Magyarországon. In: INFODIDACT 2015. Webdidaktika Alapítvány, Budapest, Paper 16. ISBN 978-963-12-3892-1 Krasznay, Csaba and Törley, Gábor (2015) E-safety, privacy and information security: Requirements in Public Administration. In: Time for a European Internet? Austrian Computer Society, Vienna, pp. 431-441. ISBN 978-3-85403-308-0 Törley, Gábor (2013) Algoritmus vizualizáció a tanítási gyakorlatban. In: INFODIDACT 2013. Webdidaktika Alapítvány, Budapest, TG. ISBN 978-963-08-8387-0 Conference or Workshop ItemTörley, Gábor and Bernát, Péter (2021) Spreadsheet as an Algorithm Visualisation Tool. In: DidMatTech 2021 Conference, 2021. szeptember 2-3., Szombathely, Magyarország. Törley, Gábor (2020) The Level of Information Security Awareness of First-Year University Students. In: The 11th International Conference on Applied Informatics, 2020.01.29-2020.01.31, Eger. Szlávi, Péter and Törley, Gábor and Zsakó, László (2017) Cognitive Operations in Use. In: ICAI 2017, 2017.01.30-2017.02.01, Eger. Szlávi, Péter and Törley, Gábor and Zsakó, László (2017) Programming Theorems Have the Same Origin. In: New methods and technologies in education and practice: Proceedings of XXX. DIDMATTECH 2017., 2017.06.22-2017.06.23, Trnava. Törley, Gábor (2012) Objektum orientált programozás tanítása vizualizációs eszközökkel. In: InfoDidact 2012, 2012.11.15-2012.11.16, Zamárdi. |