REAL

Items where Subject is "B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan > BF02 Developmental psychology / fejlődéslélektan"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type
Number of items at this level: 23.

Article

Csépe, Valéria (2013) Olvasás, olvasási zavar és a fejlődő agy. In memoriam Leo Blomert. Pszichológia, 33 (1). pp. 1-14.

Gyarmathy, Éva (2011) A digitális kor és a sajátos nevelési igényű tehetség. Fordulópont. pp. 79-88. ISSN 1585-2474

Gyarmathy, Éva (2013) A tehetséggondozás változási kényszere. ISKOLAKULTÚRA (3-4). pp. 101-109. ISSN 1215-5233

Gyarmathy, Éva and Kucsák, Julianna (2012) A digitális bennszülöttek képességprofilja : A mérési eljárások, a linearitás és a hagyományos iskolai tanítás alkonya. ISKOLAKULTÚRA (9). pp. 43-3. ISSN 1215-5233

Landerl, Karin and Ramus, Franck and Moll, Kristina and Tóth, Dénes and Honbolygó, Ferenc and Csépe, Valéria (2013) Predictors of developmental dyslexia in European orthographies with varying complexity. JOURNAL OF CHILD PSYCHOLOGY AND PSYCHIATRY, 54 (6). pp. 686-694. ISSN 0021-9630

Otte, R.A. and Winkler, István and Braeken, M.A.K.A. and Stekelenburg, J.J. and van der Stelt, O. and Van den Bergh, B.R.H. (2013) Detecting violations of temporal regularities in waking and sleeping two-month-old infants. Biological Psychology, 92 (2). pp. 315-322. ISSN 0301-0511

Ragó, Anett and Honbolygó, Ferenc and Róna, Zs. and Beke, Anna Mária and Csépe, Valéria (2014) Effect of maturation on suprasegmental speech processing in full- and preterm infants: A mismatch negativity study. RESEARCH IN DEVELOPMENTAL DISABILITIES, 35 (1). pp. 192-202. ISSN 0891-4222

Sipos, Lilla and Pers, Mengel Benedicte and Kalmár, Magda and Tóth, Ildikó and Krishna, Sandeep and Jensen, Mogens H. and Semsey, Szabolcs (2013) Comparative Network Analysis of Preterm vs. Full-Term Infant-Mother Interactions. PLOS ONE, 8 (6). pp. 1-10. ISSN 1932-6203

Topál, József and Tóth, M. and Gergely, György and Csibra, Gergely (2009) Response to comment on “Infants perseverative search errors are induced by pragmatic misinterpretation.”. SCIENCE, 325 (5948). p. 1624. ISSN 0036-8075

Volosin, Márta and Janacsek, Karolina and Németh, Dezső (2013) A Montreal Kognitív Felmérés (MoCa) magyar nyelvű adaptálása egészséges, enyhe kognitív zavarban és demenciában szenvedő idős személyek körében. PSYCHIATRIA HUNGARICA, 28 (4). pp. 370-392. ISSN 0237-7896

Watson, John S. and Gergely, György and Csányi, Vilmos and Topál, József and Gácsi, Márta and Sárközi, Zsuzsanna (2001) Distinguishing logic from association in the solution of an invisible displacement task by children (Homo sapiens) and dogs (Canis familiaris): Using negation of disjunction. Journal of Comparative Psychology, 115 (3). pp. 219-226. ISSN 0735-7036 (print), 1939-2087 (online)

Book Section

Csépe, Valéria (2013) Az emberi agy változásai a hagyományos és digitális kultúrában. In: Bölcsészakadémia. Pécsi Tudományegyetem, pp. 59-71.

Gyarmathy, Éva (2011) Jankó. A Case Study of Dyslexia in Hungary. In: International Case Studies. Routledge, New York, pp. 147-162.

Kampis, Dóra and Király, Ildikó and Topál, József (2014) Fidelity to cultural knowledge and the flexibility of memory in early childhood. In: Naturalistic approaches to culture. Neurocognitive development and impairments (7). Akadémiai Kiadó, Budapest, pp. 157-169. ISBN 978 963 05 9496 7

Monograph

Bereczkei, Tamás (2008) Evolúciós stratégiák, kognitív mechanizmusok = Evolutionary strategies, cognitive mechanisms. Project Report. OTKA.

Engländer, Tibor and Bitter, Brunó and Engländer, Tibor (2008) Idős és fiatalkori információgyűjtési folyamatok összehasonlítása = Comparison of the information collecting processes in older versus younger adults. Project Report. OTKA.

Gervai, Judit and Birkás, Emma and Fenes, Ditte and Lakatos, Krisztina and Nemoda, Zsófia and Sasvári, Mária and Szöllosi, Ágnes and Tóth, Ildikó (2006) Genetikai és környezeti hatások kölcsönhatása a csecsemőkori kötődés alakulásában = Interaction of genetic and environmental influences in the development of infant attachment. Project Report. OTKA.

Gyarmathy, E. (2012) Diszlexia a digitális korszakban. Other. Műszaki Könyvkiadó.

Gósy, Mária and Bóna, Judit and Imre, Angéla and Kovács, Magdolna and Siptár, Péter (2008) Eltérő fonetikai és fonológiai feldolgozási folyamatok az anyanyelv-elsajátításban = Various phonetic and phonological decoding processes in first language acquisition. Project Report. OTKA.

Kiss, Szabolcs (2008) A gyermek tudatelmélete és pragmatikai képességei = The child`s theory of mind and her pragmatic competence. Project Report. OTKA.

Lakatos, Krisztina (2009) A gyermekkori viselkedés zavarainak kapcsolata a monoaminerg neurotranszmisszió genetikai változatosságával = Associations of childhood behaviour problems with genetic variations in dopaminergic and serotonergic neurotransmission. Project Report. OTKA.

Tóth, Ildikó and Birkás, Emma and Danis, Ildikó and Fenes, Ditte and Lakatos, Krisztina and Ney, Krisztina and Szöllősi, Ágnes (2008) A kötődési kapcsolatok stabilitása gyermekkorban = Stability of attachment relationships in childhood. Project Report. OTKA.

Conference or Workshop Item

Bereczky, Boróka and Oláh, Katalin and Topál, József (2013) Eszközhasználat kortárs megfigyeléses tanulásának vizsgálata óvodás korú gyermekeknél. In: A Magyar Pszichológiai Társaság XXII. Országos Tudományos Nagygyűlése, 2013.06.05.- 06.07., Budapest.

This list was generated on Sat Sep 20 15:57:37 2014 CEST.