@article{REAL227598, volume = {10}, number = {4}, author = {Judit F{\"u}l{\"o}pn{\'e} K{\'a}ntor}, title = {Tartalmi {\'e}s gondolkod{\'a}si s{\'e}m{\'a}k az {\'e}letkezd{\'e}s el{\H o}tt {\'a}ll{\'o} roma fiatalok j{\"o}v{\H o}k{\'e}p{\'e}ben : R{\'e}szeredm{\'e}nyek egy negyedsz{\'a}zados kutat{\'a}shoz}, publisher = {K{\'a}roli G{\'a}sp{\'a}r Reform{\'a}tus Egyetem}, journal = {GLOSSA IURIDICA}, pages = {229--247}, year = {2023}, url = {https://real.mtak.hu/227598/}, abstract = {Kutat{\'a}som f{\H o} t{\'e}m{\'a}ja azoknak a narrat{\'i}v{\'a}knak r{\'e}szben tartalmi, r{\'e}szben hermeneutikai vizsg{\'a}lata, melyeket a 13?17 {\'e}ves kecskem{\'e}ti roma fiatalok konstru{\'a}lnak j{\"o}v{\H o}k{\'e}p{\"u}k r{\'e}szek{\'e}nt. A kutat{\'a}s sor{\'a}n {\'e}p{\'i}tettem a 2000-ben lefolytatott kor{\'a}bbi kutat{\'a}som eredm{\'e}nyeire az {\"o}sszehasonl{\'i}that{\'o}s{\'a}g {\'e}rdek{\'e}ben, 2022-ben {\'u}jszer{\H u} m{\'o}dszertani lehet{\H o}s{\'e}gk{\'e}nt a narrat{\'i}v sz{\"o}vegelemz{\'e}s adapt{\'a}ci{\'o}j{\'a}t alkalmaztam. A k{\'e}t adatfelv{\'e}tel sor{\'a}n {\"o}sszesen 38 roma fiatallal k{\'e}sz{\'i}tettem narrat{\'i}v jelleg{\H u} interj{\'u}t. C{\'e}lom r{\'e}szben a t{\'e}nyszer{\H u} tartalmi elemek meghat{\'a}roz{\'a}sa volt, emellett t{\"o}rekedtem a rejtett kontextusok felt{\'a}r{\'a}s{\'a}ra is, kiakn{\'a}zva a narrat{\'i}v t{\"o}rt{\'e}netmes{\'e}l{\'e}s el{\H o}nyeit. Jelen tanulm{\'a}ny a kutat{\'a}s elm{\'e}leti h{\'a}tter{\'e}t foglalja {\"o}ssze, illetve bemutatja az elemz{\'e}s els{\H o} l{\'e}p{\'e}seit {\'e}s eredm{\'e}nyeit.} }