Simó, Ferenc Zoltán (2022) Corporal punishment in the USA and in Japan: schools and homes. OXIPO : INTERDISZCIPLINÁRIS E-FOLYÓIRAT, 4 (4). pp. 25-33. ISSN 2676-8771
|
Text
OxIPO_2022_4_025_Simo.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
Basically, it can be said that corporal punishment is not legal at schools. At least, the last 50 or so years a growing consensus on the subject dominated the field, and it resulted in the decline of the corporal punishment, mostly, owing to findings that hitting or spanking students does more harm than good to their mental health. And in addition to these results, we can safely argue that most parents consider it to be a form of child abuse. But there are cultures where the use of corporal punishment is culturally rooted. Alapvetően, az mondhatjuk, hogy a testi fenyítés nem legális az iskolában. Legalábbis az elmúlt 50 egynéhány évet tekintve, amikor egy egyre növekvő konszenzus uralta a témát, minek eredményeképpen a testi fenyítés hanyatlását láthattuk, főként azon kutatási eredményeknek köszönhetően, melyek szerint az ütlegelés vagy verés több kárt tesz, mint jót a diákok mentális egészségében. Ezen eredmények mellett azt is kijelenthetjük, hogy legtöbb szülő a gyermekekkel szembeni erőszak egyik formájának tekinti. Habár vannak még kultúrák, ahol a testi fenyítésnek kulturális gyökerei vannak.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában K Law / jog > K Law (General) / jogtudomány általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 23 Dec 2022 07:27 |
Last Modified: | 23 Dec 2022 07:27 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/155567 |
Actions (login required)
Edit Item |