REAL

A társas tanulás eredményei a fenntartható fogyasztást előmozdító budapesti gyakorlatközösségekben

Kasza-Kelemen, Kata and Neulinger, Ágnes and Kiss, Gabriella and Veress, Tamás and Lazányi, Orsolya (2022) A társas tanulás eredményei a fenntartható fogyasztást előmozdító budapesti gyakorlatközösségekben. VEZETÉSTUDOMÁNY, 53 (1). pp. 2-14. ISSN 0133-0179

[img]
Preview
Text
716-Tanulmanyszovege-4275-2-10-20220119.pdf

Download (603kB) | Preview

Abstract

A fenntartható fogyasztással kapcsolatos kihívások kezelése kapcsán egyre növekvő szerephez jutnak azok a közösségek, melyek gyakorlatalapon szerveződnek. Ebben a cikkben azt vizsgálják a szerzők, milyen tanulási módok jellemzik a fenntartható fogyasztást előmozdító budapesti gyakorlatközösségeket és az itt megismert tanulási mechanizmusok hogyan segítik a fenntartható életmód kialakítását. Feltáró kutatásuk mélyinterjúkra támaszkodik, amelyeket két egymást követő hullámban bonyolítottak le. Az első szakaszban szakértői interjúk készültek, amelyek az ökológiai és társadalmi fenntarthatósághoz kapcsolódó aktív, szervezői szerepet vállaló közösségek tagjaival készített 20 interjúval egészültek ki. A tudásmegosztási jellemzők alapján elmondható, hogy a vizsgált közösségek működése során egyaránt megtalálhatók az egy-, két- és háromhurkos tanulás esetei, valamint a tanulás mind individuális, mind kollektív szinten megvalósul. A tudásmegosztás szélességét és orientációját vizsgálva azt találták, hogy nagyvárosi környezetben a közösségi tudat megteremtése és megerősítése, valamint a többhurkos tudásmegosztási mechanizmusok megléte hozzájárul a konvergens és konstruktív társas tanulási eredményhez.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: társas tanulás, fenntartható fogyasztás, gyakorlatközösségek, kvalitatív kutatás
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 25 Apr 2023 13:30
Last Modified: 25 Apr 2023 13:30
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/164253

Actions (login required)

Edit Item Edit Item