REAL

India as Host Country = India mint célterület

Juhász, Krisztina and Peres, Anna (2023) India as Host Country = India mint célterület. ACTA PERIODICA, 29. pp. 56-65. ISSN 2063-501X

[img]
Preview
Text
India-2.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

India a világ egyik legnagyobb, leggyorsabban fejlődő piaca, amely az elmúlt években nagy hangsúlyt fektet piacainak megnyitására. Az indiai kormány gazdaságpolitikája kiemelten kezeli a külföldi vállalatok indiai beruházásainak elősegítését, ezáltal a gazdaság modernizálását, a munkahelyteremtést, valamint a hazai termelés növelését. India egyúttal a magyar külgazdasági startégiában is kiemelt szerepet kap, a feltörekvő piacok egyikeként a „Keleti nyitás“ egyik fontos célországa. Az erősödő kétoldalú kapcsolatok ellenére azonban a magyar vállalatok jelenléte Indiában még mindig viszonylag alacsony mértékű. Cikkünk azt járja körbe, hogy az indiai piac milyen lehetőségeket és milyen buktatókat kínál a terjeszkedni kívánó magyar vállalatok számára. Elemzésünk nemcsak gazdasági, hanem kulturális szempontok alapján is mérlegeli az esetleges indiai piacra-lépés előnyeit és kockázatait. India is one of the world's largest and fastest growing markets, and in recent years has placed great emphasis on opening up its markets. The Indian government's economic policy has given priority to promoting investment by foreign companies in India, thereby modernizing the economy, creating jobs and increasing domestic production. India also plays a prominent role in Hungary's foreign economic strategy, as one of the emerging markets and an important target country of the "Opening to East". However, despite strong bilateral relations, the presence of Hungarian companies in India is still relatively low. This article analyses the opportunities and barriers of the Indian market for Hungarian companies looking to expand. The analysis weighs up the benefits and risks of potential entry into India not only from an economic but also from a cultural perspective.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: India, magyar vállalatok, Keleti nyitás, gazdasági lehetőségek, kulturális buktatók; India, Hungarian companies, Opening to East, economic opportunities, cultural difficulties
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HC Economic History and Conditions / gazdaság története és alapelvek > HC2 Economic policy / gazdaságpolitika
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 23 Apr 2024 09:43
Last Modified: 23 Apr 2024 09:43
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/192903

Actions (login required)

Edit Item Edit Item