Szemere, Dorottya and Surman, Vivien (2025) Az elektromos rollerek integrációjának vizsgálata Magyarországon. KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 72 (3). pp. 312-327. ISSN 0023-4346
|
Text
Kszemle_CIKK_2240.pdf - Published Version Download (236kB) | Preview |
Abstract
A szakirodalom széles körben tárgyalja a mobilitáshoz kapcsolódó globális fenntarthatósági stratégiákat, hangsúlyozva a szennyezőanyag-kibocsátás csökkentésének szükségességét, valamint azt is, hogy a technológia erre önmagában nem megoldás. Az elektromos mikromobilitási eszközök a városi közlekedés zöldebb alternatíváját képviselik. Cikkünkben a Magyarországon elektromos rollert használók körében vizsgáltuk, hogy a lakóhelyük befolyásolja-e az e-roller-használatuk gyakoriságát vagy azt, hogy milyen típusú közlekedési módot váltanak ki ezzel a járművel, illetve milyen tényezőket tartanak fontosnak ezen közlekedési eszköz integrációjának szempontjából. Kérdőívünkre 292 válasz érkezett, amelyek alapján született számításaink azt mutatják, hogy direkt módon nincsen szignifikáns kapcsolat a lakóhely típusa és az elektromos rollerek használatának gyakorisága, valamint az ennek a járműnek az integrálását támogató tényezők között. A lakóhely típusa és a kiváltott közlekedési mód között viszont a χ2 -próbát elvégezve szignifikáns kapcsolatot találtunk. Az elemzéseink rámutatnak arra, hogy az elektromos mikromobilitási eszközöknek a városi közlekedési rendszerbe illesztéséhez nem elég egyes településformák sajátosságainak a figyelembevétele, a helyi lakosság érdekeit is szem előtt kell tartani, ami jelenleg a magyarországi szabályozási gyakorlatra nem jellemző. Journal of Economic Literature (JEL) kód: C83, M38, Q01, L99.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 05 Mar 2025 10:21 |
Last Modified: | 05 Mar 2025 10:21 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/216321 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |