REAL

Az elemi népoktatás viszontagságai a XIX. század második felében a korabeli törvények tükrében egy nagyközség, Romhány példáján keresztül

Mészáros, Ádám (2016) Az elemi népoktatás viszontagságai a XIX. század második felében a korabeli törvények tükrében egy nagyközség, Romhány példáján keresztül. Pedagógiatörténeti Szemle, 2 (3-4). pp. 20-48. ISSN 2415-9093

[img]
Preview
Text
57-116-1-PB.pdf

Download (222kB) | Preview

Abstract

A magyar oktatásügy a 19. század második felében gyökeres átalakuláson ment keresztül, ugyanis az 1868-as népoktatási törvény új alapokra helyezte azt. A törvény által előírt rendelkezések azonban csak nagyon lassan kezdték éreztetni hatásukat, hiszen az ország sok tanodája nem tudott megfelelni az előírásoknak. Tanulmányunkban a legalapvetőbb problémákat egy nagyközség, Romhány népiskolájának példáján keresztül mutatjuk be, túlnyomórészt elsődleges források alapján. Kulcsszavak: népoktatási törvény, tankötelesek és iskolába járók aránya, ismétlő iskola, faiskola, taneszközök, segédtanítók

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > LA History of education / neveléstörténet
Depositing User: Dr Nóbik Attila
Date Deposited: 07 Mar 2019 10:59
Last Modified: 07 Mar 2019 10:59
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/91929

Actions (login required)

Edit Item Edit Item