REAL

Lineáris paraméter változós rendszerek modellezése és átkonfigurálható irányítása = Modeling and reconfigurable control of LPV systems

Bokor, József and Gáspár, Péter and Kulcsár, Balázs and Péni, Tamás and Kurutz, Károly and Péter, Tamás and Rödönyi, Gábor and Soumelidis, Alexandros and Stikkel, Gábor and Szabó, Zoltán and Szászi, István (2007) Lineáris paraméter változós rendszerek modellezése és átkonfigurálható irányítása = Modeling and reconfigurable control of LPV systems. Project Report. OTKA.

[img]
Preview
PDF
43111_ZJ1.pdf

Download (65Kb)

Abstract

A Lineráris ParaméterVáltozós (LPV) rendszerek alkalmazása különösen légi és földi járművek modellezési és irányítási feladatainak megoldásában vált nagy jelentőségüvé. Ezek a rendszerek nemlineáris, időfüggő dinamikájúak és az LPV modellezési paradigma lehetőséget ad a geometriai rendszerelmélet, valamint a robusztus irányítások lineáris és affin nemlináris módszertanának alkalmazására. A kutatási program során sikerült megalapozni az LPV rendszerek geometriai elméletét és több olyan algoritmust dolgoztunk ki amellyel rendszer analízis, hibadetektálás irányítás és átkonfigurálás megoldható. Az eredmények összefoglalását a 16th IFAC Wordcongress (2005) szemiplenáris előadása keretében számoltunk be, az eredményeket mind földi, mint repülőgép irányítási rendszerek tervezénél bemutattuk. Ez utóbbira a University of Minnesota Aerospace and Mechanics tanszékével közös kutatás keretén belül került sor, az eredményeket folyóiratokban és konferencia kiadványokban publikáltuk. | Linear Parameter Varying (LPV) systems gained an increasing importance in the area of road and aerial vehicle modelling and control system design. These systems can be described by complex nonlinear and time-varying dynamics and the use of LPV modeling paradighms allows the designer to use results from geometric theory and robust control methods elaborated for linear certain nonlinear afine control systems. This research program resulted in the elaboration of the foundations of a geometric system theory for LPV systems and this lead to the implementation of new algorithms to solve analysis and design problems associated to fault detection, controller design and control system reconfiguration for certain class of time varying and nonlinear systems. A summary of the research results was made public in the form of a semiüplenary lecture at the 16th IFAC Word Congress (2005) and the results were also veryfied in the desig of control systems for road and aerial vehicles. The research associated to the aerial vehicles was performed togethet with researchers on the Department of Aerospace and Mechanics, University of Minnesota, Minneapolis.

Item Type: Monograph (Project Report)
Uncontrolled Keywords: Automatizálás és Számítástechnika
Subjects: Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA75 Electronic computers. Computer science / számítástechnika, számítógéptudomány
Depositing User: Mr. Andras Holl
Date Deposited: 08 May 2009 11:00
Last Modified: 30 Nov 2010 20:36
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/931

Actions (login required)

View Item View Item