Popp, József and Harangi-Rákos, Mónika and Varga, Edina and Tikász, Ildikó Edit and Oláh, Judit (2018) A hobbiállat-eledel piac nemzetközi és hazai kilátásai. Logisztika Trendek és legjobb gyakorlatok kiadvány, 4 (1). pp. 33-38. ISSN 2416-0555
|
Text
logi_5.pdf Download (3MB) | Preview |
Abstract
Magyarországon az állateledel-gyártás a gabonatermeléstől és a húsipartól kezdve, a gépiparon át az építőiparig és a szaktanácsadással bezárólag globális iparággá fejlődött. Az állateledel-gyártás viszonylag fiatal iparág, amely ezért korszerű, környezetkímélő technológiát használ. Magyarországon a legfontosabb hobbiállatok létszáma mintegy 5 millió egyed. 2016-ban hazánkban 2,26 millió darab macskát, 1,8 millió darab kutyát, 438 ezer darab díszmadarat, 395 ezer darab kisemlőst, 82 ezer darab díszhalat és 62 ezer darab hüllőt tartottak. Az olcsó termékek iránt növekvő keresletet jelzi, hogy a forgalomba kerülő táp 80-85%-át a hiper- és szupermarketekben, a diszkont boltokban vagy a webáruházakban szerzik be az állattartók. A magyar piachoz nagy reményeket fűznek a gyártók, mert a kutyák és macskák tápanyagigényének egyelőre csak 20-30%-át elégítik ki állateledellel. A gyártóknak a jövőben alkalmazkodniuk kell kistestű kutyák arányának növekedéséhez. A hazai piacon kapható eledelek nagy része magyar termék, sőt az állateledel termelés jelentős része exportpiacra kerül.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem > HF5001-6182 Business management / üzleti menedzsment |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 05 Apr 2022 13:57 |
Last Modified: | 14 Feb 2023 12:33 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/140340 |
Actions (login required)
Edit Item |