REAL

Items where Author is "Neumann, Eszter"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 34.

Article

Neumann, Eszter and Rudnicki, Pawel (2023) Populist radical-right governments in Central-Eastern Europe and education policy-making: a comparison of Hungary and Poland. JOURNAL OF CONTEMPORARY EUROPEAN STUDIES. ISSN 1478-2804 (In Press)

Zakariás, Ildikó and Feischmidt, Margit and Gerő, Márton and Morauszki, András and Neumann, Eszter and Zsigmond, Csilla Dalma (2023) Szolidaritás az ukrajnai menekültekkel Magyarországon: gyakorlatok és attitűdök egy lakossági felmérés alapján. REGIO: KISEBBSÉG KULTÚRA POLITIKA TÁRSADALOM, 31 (2). pp. 101-150. ISSN 0865-557X

Neumann, Eszter (2022) Az iskolai és a családi értékrend konfliktusában felőrlődő iskola : Esettanulmány a szatmárpópai iskoláról. REGIO: KISEBBSÉG KULTÚRA POLITIKA TÁRSADALOM, 30 (2). pp. 67-92. ISSN 0865-557X

Neumann, Eszter (2022) Education for a Christian Nation: Religion and Nationalism in the Hungarian Education Policy Discourse. EUROPEAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL. pp. 1-20. ISSN 1474-9041

Feischmidt, Margit and Neumann, Eszter (2022) The Political Aspects of Solidarity Mobilizations in the Context of Shrinking Civil Society During the First Wave of COVID-19. EUROPEAN SOCIETIES. pp. 1-22. ISSN 1461-6696 (print); 1469-8307 (online)

Neumann, Eszter (2022) Populizmus, egyházak és oktatáspolitika a 2010 utáni Magyarországon. EDUCATIO, 31 (3). pp. 343-355. ISSN 1216-3384 (print); 1419-8827 (online)

Neumann, Eszter (2022) Problem Students, Problem Classes: Polarization, Differentiation and Language About Disruptive Student Behaviour in Hungarian Primary Schools. INTERSECTIONS: EAST EUROPEAN JOURNAL OF SOCIETY AND POLITICS, 8 (1). pp. 72-89. ISSN 2416-089X

Safta-Zecheria, Leyla and Mitescu Manea, Mihaela and Neumann, Eszter (2022) Teachers’ Right to Health in the Policy Debates During the Covid-19 Pandemic in Hungary and Romania. REVISTA DE PEDAGOGIE, 70 (2). pp. 67-91. ISSN 0034-8678

Towers, Emma and Gewirtz, Sharon and Maguire, Meg and Neumann, Eszter (2022) A profession in crisis? Teachers' responses to England's high-stakes accountability reforms in secondary education. TEACHING AND TEACHER EDUCATION, 117. ISSN 0742-051X

Bajomi, Iván and Neumann, Eszter (2021) Diversification Puis Unification des Valeurs Transmises au Sein des Écoles de la Hongrie Post-Communiste. REVUE INTERNATIONALE D'EDUCATION DE SEVRES, 87. pp. 115-122. ISSN 1254-4590 (print); 2261-4265 (online)

Mészáros, György and Neumann, Eszter (2021) Egy baloldali oktatáspolitika körvonalai. FORDULAT, 28 (1). pp. 213-234. ISSN 1585-0560

Kovai, Cecília and Kovai, Melinda and Mészáros, György and Neumann, Eszter (2021) Szocioanalízis, avagy játék a társadalmi egyenlőtlenségekkel. FORDULAT (28). pp. 102-125. ISSN 1585-0560

Mitescu-Manea, Mihaela and Safta-Zecheria, Leyla and Neumann, Eszter and Bodrug-Lungu, Valentina and Milenkova, Valentina (2021) Teachers’ digital competences in the first educational policy responses to the COVID-19 crisis in four countries. REVISTA DE STIINTELE EDUCATIEI / JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES, 43 (1). pp. 99-112. ISSN 1454-7678

Neumann, Eszter (2021) Társadalmi szolidaritás és otthonoktatás a koronavírus első hullámában. REGIO: KISEBBSÉG KULTÚRA POLITIKA TÁRSADALOM, 29 (2). pp. 105-129. ISSN 0865-557X

Maguire, Meg and Gewirtz, Sharon and Towers, Emma and Neumann, Eszter (2020) Contextualising policy work: policy enactment and the specificities of English secondary schools. RESEARCH PAPERS IN EDUCATION, 35 (4). pp. 488-509. ISSN 0267-1522 (print); 1470-1146 (online)

Neumann, Eszter and Gewirtz, Sharon and Maguire, Meg and Towers, Emma (2020) Neoconservative education policy and the case of the English Baccalaureate. JOURNAL OF CURRICULUM STUDIES, 52 (5). pp. 702-719. ISSN 0022-0272 (print); 1366-5839 (online)

Neumann, Eszter (2020) Setting by numbers. Journal of Education Policy. pp. 1-23. ISSN 0268-0939

Gewirtz, Sharon and Maguire, Meg and Neumann, Eszter and Towers, Emma (2020) What’s wrong with ‘deliverology’? Performance measurement, accountability and quality improvement in English secondary education. JOURNAL OF EDUCATION POLICY, megjel. pp. 1-26. ISSN 0268-0939

Kisfalusi, Dorottya and Neumann, Eszter and Takács, Károly (2019) Ethnic Integration and Interethnic Relations in Schools. INTERSECTIONS: EAST EUROPEAN JOURNAL OF SOCIETY AND POLITICS, 5 (4). pp. 4-17. ISSN 2416-089X

Alpár, Donát and Barnaföldi, Gergely Gábor and Dékány, Éva and Kubinyi, Enikő and Máté, Ágnes and Munkácsy, Balázs and Neumann, Eszter and Solymosi, Katalin and Toldi, Gergely (2019) Fiatal kutatók Magyarországon – felmérés a 45 év alatti kutatók helyzetéről = Young Researchers in Hungary – A Survey on the State of Researchers Under the Age of 45. MAGYAR TUDOMÁNY, 180 (7). pp. 1064-1077. ISSN 0025-0325

Neumann, Eszter (2019) „Ha van egy kritikus tömeg”. REGIO: KISEBBSÉG KULTÚRA POLITIKA TÁRSADALOM, 27 (3). pp. 183-208. ISSN 0865-557X

Maguire, Meg and Gewirtz, Sharon and Towers, Emma and Neumann, Eszter (2019) Policy, contextual matters and unintended outcomes: the English Baccalaureate (EBacc) and its impact on physical education in English secondary schools. SPORT EDUCATION AND SOCIETY, 24 (6). pp. 558-569. ISSN 1357-3322

Neumann, Eszter and Berényi, Eszter (2019) Roma tanulók a református általános iskolák rendszerében. ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 29 (7). pp. 73-92. ISSN 1215-5233

Patakfalvi-Czirják, Ágnes and Papp Z, Attila and Neumann, Eszter (2018) Az iskola nem sziget. Oktatási és társadalmi reziliencia multietnikus környezetben. EDUCATIO, 27 (3). pp. 474-480. ISSN 1216-3384

Neumann, Eszter (2018) Pushed to the edge. Inclusion and behaviour support in schools. Journal of Education Policy, 33 (3). pp. 439-440. ISSN 0268-0939

Neumann, Eszter (2018) Pushed to the edge. Inclusion and behaviour support in schools. JOURNAL OF EDUCATION POLICY, 33 (3). pp. 439-440. ISSN 0268-0939

De Haene, Lucia and Neumann, Eszter and Pataki, Gyöngyvér (2018) Refugees in Europe: Educational policies and practices as spaces of hospitality? European Educational Research Journal, 17 (2). pp. 211-218. ISSN 1474-9041

Kovai, Melinda and Neumann, Eszter (2017) Informalitás, politikai hatalom és kulturális elit az államszocialista Magyarországon - esettanulmány Leveleki Eszter magánnyaraltatásáról. EX SYMPOSION: IRODALOM MŰVÉSZET FILOZÓFIA REFLEXIÓ (97). pp. 82-87. ISSN 1215-7546

Neumann, Eszter and Vida, Júlia (2012) PISA-hatások Európában. EDUCATIO, 22 (3). pp. 361-371. ISSN 1216-3384

Neumann, Eszter (2010) Az Oktatás és Gyermekesély Kerekasztal: ki miben tudós…. EDUCATIO, 20 (4). pp. 614-624. ISSN 1216-3384

Neumann, Eszter (2008) 20 év reform Angliában. A versengő iskolák és az esélyteremtés. EDUCATIO, 18 (4). pp. 557-566. ISSN 1216-3384

Book Section

Papp Z., Attila and Neumann, Eszter (2021) Education of Roma and Educational Resilience in Hungary. In: Social and Economic Vulnerability of Roma People : Key Factors for the Success and Continuity of Schooling Levels. Springer Nature Switzerland AG., Cham, pp. 79-95.

Neumann, Eszter (2018) A „társadalom torkán lenyomott helyzet” – Konfliktusok és egyeztetések az oktatási integrációról és a tanulók elosztásáról egy magyar városban. In: Én vétkem. Motiváció Oktatási Egyesület, Szeged, pp. 251-268. ISBN 9786150011561

Book

Neumann, Eszter and Zolnay, János (2008) Esélyegyenlőség, szegregáció és oktatáspolitikai stratégiák Kaposváron, Pécsen és Mohácson. Műhelytanulmány (38). Európai Összehasonlító Kisebbségkutatások Közalapítvány (EÖKIK), Budapest.

This list was generated on Wed Sep 25 06:22:56 2024 CEST.