Gyarmathy, Éva (2019) Információ és bizonytalanság, avagy az iskola küzdelme a 2.0-ás szinten. ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE (5-6). pp. 22-39. ISSN 1215-1807
|
Text
InfoKom.pdf Download (532kB) | Preview |
Abstract
Az információ és az információfeldolgozás természetének tudatosítása nélkül az információs korban csak tévelygünk, még a legkiválóbb technikai ismeretek birtokában is. Az ipari, technikai és kulturális fejlődés tendenciáit azonosítva az oktatási rendszernek is új kihívásokra kellene választ találnia – úgy tűnik azonban, hogy ingerküszöbét a változást hordozó ingerek még nem érték el. Nagyobb földrengések kellenek ahhoz, hogy az oktatás múmiáit feltárjuk, múzeumba kerüljenek, és a piramisokat a változáshoz igazodó tartalommal töltsük meg. Ezek a tartalmak a lelki túlélőfelszerelésünk elemei: a bizonytalanság elfogadása, a társas készségek, az autonómia, a harmónia, a kritikai gondolkodás.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan > BF21 Applied psychology / alkalmazott pszichológia |
Depositing User: | Dr Eva Gyarmathy |
Date Deposited: | 27 Jan 2020 13:25 |
Last Modified: | 30 Mar 2023 07:30 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/105783 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |