Lipták, Katalin and Hajdú, Noémi (2020) Az élelmiszercímke szerepe a bébiétel-vásárlási szokásokban. Statisztikai Szemle, 98 (5). pp. 443-466. ISSN 0039-0690
|
Text
2020_05_443.pdf Download (543kB) | Preview |
Abstract
Az egészségtudatos életmód iránti igény folyamatos növekedése miatt a fogyasztók egyre tudatosabbá válnak a termék- és ezen belül az élelmiszer-választás terén, melyet a különböző ételallergiák és -intoleranciák is erősítenek. Fontos, hogy az alapanyagok megbízható forrásból származzanak, és a termékek összetételét tartalmazó címke információtartalma releváns legyen. A fogyasztói preferenciákat a napi beviteli referenciaértékek, a termék- és allergénanyagösszetevők, az átlagos tápérték, a gyártó, valamint a lejárati dátum befolyásolják. A csecsemők és kisgyermekek hozzátáplálása esetén kifejezetten fontos, hogy mit tartalmaz az adott termék. A tanulmány célja ezért a Magyarországon kapható üveges (kész) bébiételeken szereplő címkék információtartalmának vizsgálata egy kérdőíves felmérés és egy fókuszcsoportos interjú segítségével, illetve annak összehasonlítása, hogy van-e területi különbség az anyák fogyasztói magatartása és a vásárlási tendenciák között.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HA Statistics / statisztika |
Depositing User: | Zsanett Kun |
Date Deposited: | 19 May 2020 14:57 |
Last Modified: | 19 May 2020 14:57 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/108926 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |