Győri, Ágnes and Balogh, Karolina (2020) Hogyan függ össze a társadalmi integráció az iskolai végzettség szintjének generációk közötti eltérésével? = How Does Social Integration Correlate with Intergenerational Differences in Educational Attainment? SOCIO.HU : TÁRSADALOMTUDOMÁNYI SZEMLE, 10 (1). pp. 1-24. ISSN 2063-0468
|
Text
35_gyori_balogh.pdf Download (482kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány központi kérdése, hogy a generációk által elért legmagasabb iskolai végzettség összevetésével mért intergenerációs iskolai mobilitás hogyan függ össze az egyén társadalomban való integráltságával az integráció egyes elkülöníthető színterein. Annak ellenére, hogy az iskolai mobilitás széles körben kutatott terület, kevés példát találunk arra, hogy azt az egyéni társadalmi integráció magyarázó változójaként részletesen vizsgálják. Kutatásunk hozzáadott értékét nemcsak az egyéni integráltság széleskörűen értelmezett dimenziói és az iskolai mobilitás közötti összefüggés vizsgálata jelenti, hanem az is, hogy az iskolázottság intézményi expanziójának megfeleltethető kohorszonként igyekszik bemutatni az integrációs mintázatok eltéréseit. Elemzésünkhöz a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) Kiválósági Együttműködési Program, Mobilitás Kutatási Centrum projekt keretében, országosan reprezentatív mintán készült kérdőíves felvétel adatait használtuk (N=2700). Szekunder elemzés, kifejezetten az intergenerációs iskolai mobilitás és az egyéni társadalmi integráció különféle konstellációit kutatja a meglévő adatforrás felhasználásával.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | intergenerációs iskolai mobilitás, iskolázottság, származás, integráció |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás > HM4 Social processes / társadalmi folyamatok |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 20 May 2020 07:21 |
Last Modified: | 12 Sep 2024 14:09 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/108930 |
Actions (login required)
Edit Item |