Janák, Katalin and Hagymásy, Tünde (2020) A közoktatás jellemzői Magyarországon. Statisztikai Szemle, 98 (6). pp. 599-618. ISSN 0039-0690
|
Text
2020_06_599.pdf Download (514kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány célja, hogy áttekintést nyújtson a közoktatás 1920 utáni helyzetéről az óvodai nevelést, az iskolai oktatást és a szakképzést egyaránt érintve. A szerzők először bemutatják a közoktatási rendszer kialakulásának és fejlődésének 1920-ig tartó időszakát, majd részletesen elemzik az 1920 utáni feladatellátásokat, az óvodába és iskolába járók létszámának változását. Kitérnek a hátrányos társadalmi helyzetűek számára hozzáférhető oktatás alakulására is, ez ugyanis fontos lenyomatát adja az egyes korszakok oktatáspolitikájának. Iskolatípusonként számba veszik a különböző korszakokban megjelent speciális oktatási tartalmakat, oktatásszervezési módokat. A jelen korhoz közeledve bemutatják a fontosabb jogszabályi változásokat és ezek hatásait. A tanulmány, a terjedelmi korlátokat is figyelembe véve, kísérletet tesz arra, hogy átfogó képet nyújtson a társadalom általános képzést és szakképzést nyújtó oktatási alrendszereinek főbb statisztikai folyamatairól.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HA Statistics / statisztika |
Depositing User: | Zsanett Kun |
Date Deposited: | 09 Jun 2020 12:40 |
Last Modified: | 09 Jun 2020 12:40 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/109466 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |