Szabó, Ildikó (2014) Nemzetközi olvasáskutatás az elmúlt évtizedben a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karán. GRADUS, 1 (1). pp. 78-82. ISSN 2064-8014
|
Text
2014_1_ART_011_Szabo.pdf Download (52kB) | Preview |
Abstract
Különböző típusú szövegek olvasásának és megértésének képessége alapvetően fontos ahhoz, hogy sikeresek legyünk a társadalomban, a kulturális életben illetve a szakmánkban. Habár a legtöbb tizenéves rendelkezik ezzel a kompetenciával Európában, egynegyedük nem éri el a minimumkövetelményeket az iskolai tanulmányaik végére. Ennek a társadalmi problémának a sürgős megoldása végett az Európai Bizottság tendereket írt ki az okok felkutatása és a probléma megoldása céljából. A Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Kara az első nemzetközi kutatásba a témában 2006-ban kapcsolódott be (ADORE) jó iskolai gyakorlatokat keresve. Ezt követte gyakorló tanárok számára továbbképző kurzus megírása és implementálása (BaCuLit), melynek folytatása egy nemzetközi egyesület megalapítása lett, és a téma PhD-kurzusokon való vezetése (ISIT), Jelenleg egy újabb beadott pályázat (EuLit) elbírálása van folyamatban Európai Olvasáskutatási Hálózat létrehozása céljából.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | olvasási nehézséggel küzdők, tantárgyi literáció, tanártovábbképzés, kutatási hálózat |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás |
Depositing User: | Zoltán Subecz |
Date Deposited: | 08 Jul 2020 10:27 |
Last Modified: | 08 Jul 2020 10:27 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/111197 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |