REAL

Elektromos személygépkocsik központi töltésütemezési módszere

Csonka, Bálint and Csiszár, Csaba (2020) Elektromos személygépkocsik központi töltésütemezési módszere. In: X. Közlekedéstudományi Konferencia 2020. Győr (Tanulmánykötet). Széchenyi István Egyetem Közlekedési Tanszék; Közlekedéstudományi Egyesület, Győr. ISBN 9789638121899

[img]
Preview
Text
Csonka_Csiszar_Toltesutemezes.pdf

Download (485kB) | Preview

Abstract

Az elektromos közúti gépjárművek töltése sztochasztikus terhelést okoz a villamos energia hálózaton, amit kezelni kell. Ugyanakkor, az akkumulátoros járművek egy-egy mozgó energiatárolónak is tekinthetők, amelyekkel a terhelésingadozás jelentősen csökkenthető. Emiatt egy olyan matematikai modellt dolgoztunk ki, amivel leképezhető az elektromos járművek töltésigénye és a villamos hálózat kapacitása. A modell alapján a központi töltésütemezést, mint lineáris programozási feladatot definiáltuk, melynek során figyelembe vettük az elektromos járműflotta jellemzőit. A kidolgozott töltésütemezési módszer támogatja az igények időbeli elosztását úgy, hogy a hálózat terhelése optimális legyen. Szimulációs vizsgálatot végeztünk, ami alapján töltésütemezéssel akár kétszeresére is növelhető a megújuló energiaforrások részaránya a töltési igények kiszolgálásában. A gazdaságosságot vizsgálva megállapítottuk, hogy éves szinten megújuló energiaforrásteljesítményre vetítve akár 72600 Ft/kW-tal csökkenthető a töltési költség.

Item Type: Book Section
Subjects: T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > TL Motor vehicles. Aeronautics. Astronautics / járműtechnika, repülés, űrhajózás
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 10 Dec 2020 14:38
Last Modified: 31 Mar 2023 07:18
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/118114

Actions (login required)

Edit Item Edit Item