Benedek, Zsófia and Balogh, Pál Géza and Baráth, Lajos and Fertő, Imre and Lajos, Veronika and Orbán, Éva and Szabó, G. Gábor and Nemes, Gusztáv (2020) Kistermelői sikerek a COVID-19 járvány első hullámában: a személyesség szerepe az értékesítésben = Successful small-scale agricultural producers during the first wave of COVID-19 in Hungary: the role of private spaces in sales. STATISZTIKAI SZEMLE, 98 (12). pp. 1398-1415. ISSN 0039-0690
|
Text
2020_12_1398.pdf Download (510kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány a koronavírus-járvány első hullámának hatását vizsgálja a magyar kistermelők értékesítéseire és marketingcsatorna-használatára. A szerzők a kapcsolatok jellege alapján az értékesítési csatornákat három típusba sorolják. A kijárási korlátozás alatt főleg a személytelen (online) csatornák működtek, vagy épp ellenkezőleg, a nagyon személyesek, amelyek keretében a kistermelők és a fogyasztók találkozására egyikük privát életterében (többnyire otthonában) került sor. Egy 136 kistermelővel végzett kérdőíves felmérés eredményei szerint a kistermelők 60 százaléka könyvelhetett el gazdasági veszteséget, míg 10 százalékuk növelte az eladásait. A sikeres kistermelők jellemzően a friss gyümölcs- és zöldségágazatban tevékenykedtek, értékesítési stratégiájukat gyorsan átalakították, és nyitottak voltak az online tér nyújtotta lehetőségekre. Több értékesítési csatorna párhuzamos használata, valamint a vásárlókkal kialakított kapcsolatok ápolása a járvány kitörése előtt növelte az eredményesség későbbi esélyét.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HA Statistics / statisztika H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány > HB2 Microeconomics / mikroökonómia |
Depositing User: | Andrea Tankó |
Date Deposited: | 11 Dec 2020 14:45 |
Last Modified: | 02 Mar 2021 15:11 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/118216 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |