REAL

Az online hírek értéke. A digitális médiatermékek üzleti modelljének keresése

Vékey, Zoltán (2015) Az online hírek értéke. A digitális médiatermékek üzleti modelljének keresése. JEL-KÉP: KOMMUNIKÁCIÓ KÖZVÉLEMÉNY MÉDIA, 4 (1). pp. 39-51. ISSN 0209-584X

[img]
Preview
Text
JelKep_2015_1_Vekey_Zoltan.pdf - Published Version

Download (365kB) | Preview

Abstract

A hírmédia termékeinek, szolgáltatásainak fogyasztásában jól kirajzolódik az a világtendencia, hogy egyre nagyobb szerepet kap benne a hálózati média kínálata. Miközben ez a tény nem képezi vita tárgyát, a kínálati oldal szerkezetének alakulása annál több kérdést vet fel. A tömegmédia hagyományos szereplői lázasan keresik a maguk helyét a kialakulóban lévő hírmédia-ökoszisztémában, szemünk láttára küzdenek az újmédia professzionális szereplőivel és a hírmédia mind jelentősebb civil szegmensével, s úgy tűnik, immár a hamleti kérdéssel – lenni vagy nem lenni – kénytelenek szembesülni. Az, hogy a tradicionális hírmédia a régi módon nem élheti túl a jelen kihívásait, egyre világosabb, az viszont, hogy miként élheti túl, még mindig nagyon homályos: tanulmányunkban a válaszkeresés folyamatát próbáljuk bemutatni. Célunk elsősorban az, hogy a fizetősség dilemmáit, vagyis az üzleti modellt vizsgáljuk, a tágabb kontextusokra (célcsoportok, a tartalom változása, a közösségi média alternatív hírforrás szerepe, vizualitás felértékelődése) most nem térünk ki.

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HE Transportation and Communications / Szállítás, hírközlés > HE2 Communications / hírközlés
Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA75 Electronic computers. Computer science / számítástechnika, számítógéptudomány
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: xKatalin xGulyás
Date Deposited: 09 Apr 2021 14:42
Last Modified: 19 Jun 2024 08:09
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/123612

Actions (login required)

Edit Item Edit Item