Ugrai, János (2012) A két Ratio közép-európai kontextusban. Az oktatáspolitika megszületése Közép-Európa néhány országában = The Two Ratios in Central-Europeans Context. The Birth of the Educational Politics in Some of The Central-European Countries. Project Report. OTKA.
|
PDF
75335_ZJ1.pdf Download (2MB) | Preview |
Abstract
A 3 éves projektet eredményesen zártam, terveimet megvalósítottam. Elkészült a vállalt monográfia kézirata (290 oldal, 657 ezer n). Ebben részletesen összehasonlítottam az oktatáspolitika alakulását a 18. század második felében Ausztriában, Csehországban és Bajorországban, valamint Magyarországon. Ilyen összehasonlító vizsgálat eddig sem hazánkban, sem külföldön nem készült – munkám tehát hiánypótló jellegű. A kéziratot Dr. Soós István (MTA Történettudományi Intézet) lektorálta, aki – kisebb-nagyobb megjegyzései mellett – kéziratomat minden tekintetben megfelelőnek, kiadásra méltónak ítélte. Emellett 2008-2011-ben nyolc nagyobb tanulmányt publikáltam a témakörben – köztük a Századokban, a Századvégben, a Magyar Pedagógiában és a Neveléstörténet c. folyóiratban. Idegen nyelven két konferencián tartottam előadást, s eredményeimmel bejelentkeztem a jövő évi innsbrucki Kulturgeschichtetag 2012 c. konferenciára. Itthon rendszeresen tartottam előadást különböző konferenciákon. Részben a projekt témakörében habilitáltam 2010-ben, az értekezés külön kötetben megjelent az Új Mandátum Kiadó gondozásában. | The three-year project was successfully accomplished and all plans realized. The manuscript of the monograph undertaken in the project research proposal is complete (p 290 and 657,000 n). The monograph compares in details educational politics from Austria, Bohemian, Bavaria and Hungary during the second part of the 18th century. This is the first study dealing with this issue in Hungary, moreover in Central Eastern Europe. Thus the monograph fills a gap in the research of the educational issues in the Habsburg Empire. The manuscript has undergone a per-review by Dr. István Soós (Hungarian Academy of Sciences, Institute of Historical Sciences). According to Dr. Soós, the monograph is adapted to be published. Besides the monograph, I have published eight papers in between 2008 and 2011 in the issue on the pages of Századok, Századvég, Magyar Pedagógia, and Neveléstörténet journals. I made two conference talks in foreign language, and I have signed up to the Kulturgeschichtetag 2012 conference in Innsbruck. In Hungary, I regularly gave lectures at various conferences. Partly in this research topic, I have accomplished my habilitation in 2010, and the paper presented was published as a book with the Új Mandátum publisher.
Item Type: | Monograph (Project Report) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Pedagógia |
Subjects: | L Education / oktatás > LF Individual institutions (Europe) / oktatási intézmények, Európa |
Depositing User: | Kotegelt Import |
Date Deposited: | 01 May 2014 06:14 |
Last Modified: | 16 Jul 2014 13:32 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/12377 |
Actions (login required)
Edit Item |