Németh, András and Virágh, Krisztián (2021) Virtuális valóság és haderő I. rész. HADITECHNIKA, 55 (2). pp. 5-12. ISSN 0230-6891
|
Text
HT_2021-2_cikk_02.pdf Download (2MB) | Preview |
Abstract
ÖSSZEFOGLALÁS: Bár a virtuális valóság nem a 21. század találmánya, a technológia csak az elmúlt évtizedben érte el azt a fejlettségi szintet, amely megteremtette szélesebb körű elterjedésének technikai feltételeit. Az utca embere ma még csak többnyire filmekben, illetve VR vidámparkokban, vagy szórakoztató központokban találkozhat fejlettebb virtuális élményt kínáló megoldásokkal, ugyanakkor néhány százezer forintos befektetéssel már az otthonunkban is megtapasztalhatjuk a technológiában rejlő lehetőségeket. A katonai kiképzés területén már akár évtizedek óta a VR számos elemét használják, a komplex, magas valóságérzetet keltő megoldások integrációja mégis további, nagy dinamikával fejlődő lehetőséget kínál a hazai kiképzés rendszerének reformjára és folyamatos modernizálására. Jelen tanulmányunkban a VR kialakulása, és fejlődésének fontosabb állomásai kerülnek bemutatásra.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | U Military Science / hadtudomány > U1 Military Science (General) / hadtudomány általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 15 Apr 2021 06:42 |
Last Modified: | 01 Aug 2021 23:15 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/123893 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |