Németh, András and Virágh, Krisztián (2021) Virtuális valóság és haderő - polgári alkalmazási lehetőségek III. rész. HADITECHNIKA, 55 (4). pp. 2-8. ISSN 0230-6891
|
Text
HT_2021-4_cikk_01.pdf Download (2MB) | Preview |
Abstract
Bár a virtuális valóság (VR – Virtual Reality) nem a 21. század találmánya, a technológia csak az elmúlt évtizedben érte el azt a fejlettségi szintet, ami megteremtette szélesebb körű elterjedésének technikai feltételeit. Az utca embere ma még csak többnyire filmekben, illetve VR-vidámparkokban, vagy szórakoztatóközpontokban találkozhat fejlettebb virtuális élményt kínáló megoldásokkal, ugyanakkor néhány százezer forintos befektetéssel már az otthonunkban is megtapasztalhatjuk a technológiában rejlő lehetőségeket. A katonai kiképzés területén a VR számos elemét használják már akár évtizedek óta, a komplex, magas valóságérzetet keltő megoldások integrációja mégis további, nagy dinamikával fejlődő lehetőséget kínál a hazai kiképzés rendszerének reformjára és folyamatos modernizálására. A sorozat korábbi részeiben a szerzők a VR történetét, fejlődését és az immerzitásélmény folyamatos fokozásához szükséges technológiai hátteret mutatták be.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA75 Electronic computers. Computer science / számítástechnika, számítógéptudomány U Military Science / hadtudomány > U1 Military Science (General) / hadtudomány általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 24 Aug 2021 07:11 |
Last Modified: | 15 Dec 2021 00:15 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/128625 |
Actions (login required)
Edit Item |