Kálmán, Botond and Bárczi, Judit and Zéman, Zoltán (2021) A Covid-19 első hullámának hatása a gazdasági felsőoktatásban tanuló hallgatók pénzügyi biztonságára. PÉNZÜGYI SZEMLE/PUBLIC FINANCE QUARTERLY (1963-), 66 (3). pp. 368-389. ISSN 0031-496X (nyomtatott); 2064-8278 (elektronikus)
  | 
            
              
Text
 KC3A1lmC3A1n-et-al_21_3_M.pdf Download (1MB) | Preview  | 
          
Abstract
Tanulmányunk a felsőoktatásban tanuló, gazdasági képzésre járó hallgatók pénzügyi kultúráját vizsgálja. A szakirodalmi adatok szerint felértékelődnek a pénzügyi ismeretek, viszont ehhez az egyre fontosabb tudáshoz nem társulnak gyakorlati eredmények. Ezért a pénzügyi biztonságérzet is csökken, különösen akkor, ha egy váratlan jelentős gazdasági krízis is kialakul. Ennek a csökkenésnek az okait vizsgáltuk. Magyar és külföldi hallgatókat kérdeztünk kétfázisú, offline kérdőíves felmérésben. A két lekérdezés között zajlott le a Covid–19-járvány első hulláma, ezzel modelleztük a gazdasági krízishelyzetet. A kérdésekkel felmértük a diákok elméleti tudását, pénzügyi viselkedését és a pénzügyekhez fűződő viszonyát. Rákérdeztünk továbbá arra is, hogyan értékelik saját pénzügyi helyzetüket és biztonságérzetüket. A válaszok statisztikai feldolgozása után lineáris modellek felállításával határoztuk meg azokat a tényezőket, amelyek szerepet játszanak a pénzügyi biztonság alakulásában. Legfontosabb eredményünk, hogy a felmérés éve a pénzügyi kultúra minden dimenzióját befolyásolja, ami igazolja a járvány okozta krízis szerepét és hatását.
| Item Type: | Article | 
|---|---|
| Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány > HB4 Dynamics of the economy / gazdasági folyamatok H Social Sciences / társadalomtudományok > HG Finance / pénzügy  | 
        
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD | 
| Depositing User: | MTMT SWORD | 
| Date Deposited: | 01 Oct 2021 08:45 | 
| Last Modified: | 31 Mar 2023 07:59 | 
| URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/131779 | 
Actions (login required)
![]()  | 
        Edit Item | 




