Kovács, László and Fodor, Szabina and Vas, Réka Franciska (2021) Miről árulkodnak az osztályzatok? : Képzési struktúra fejlesztése a tanulók teljesítménye alapján. STATISZTIKAI SZEMLE, 99 (11). pp. 1080-1108. ISSN 0039-0690
|
Text
2021_11_1080.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
A hallgatók teljesítményének modellezése az egyik legnagyobb kihívást jelent ő és legizgalmasabb adatelemzési terület a felsőoktatásban. Ezt a teljesítményt több tényez ő komplex módon befolyásolja, ráadásul mértékét a hagyományos ötfokozatú skálán elért érdemjegy nem adja meg pontosan. Az oktatási adathalmazok széles körű elérhetősége tovább fokozza a téma népszerűségét. A szerzők a BCE (Budapesti Corvinus Egyetem) gazdaságinformatikus alapképzésen a 2011, 2012 és 2013 őszén tanulmányaikat megkezdő hallgatók matematika és informatika tárgyú kurzusokon nyújtott teljesítményét vizsgálják a Neptun-rendszerből elérhető változók segítségével. A pontosabb mérés érdekében kialakítottak egy új teljesítménymetrikát, amely szélesebb értékkészleten írja le a hallgatói teljesítményt, mint a hagyományos érdemjegy. A strukturális egyenletek módszerének (structural equation modelling, SEM) segítségével tárják fel a tantárgyakban nyújtott hallgatói teljesítmények közötti összefüggéseket. Eredményeik azt mutatják, hogy a SEM alkalmazásával feltárhatók a képzés tantárgyai közötti tényleges kapcsolatok, melyek ismeretében valós, egymásra épül ő előkövetelmény-rendszer alakítható ki. A tanulmányban bemutatott módszertan alkalmas lehet arra is, hogy el őre jelezze a hallgatók tantárgyakkal kapcsolatos esetleges nehézségeit, és ezekre egyénre szabott segítséget kínáljon.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 22 Dec 2021 09:15 |
Last Modified: | 22 Dec 2021 10:07 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/134895 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |