Dessewffy, Tibor and Mezei, Mikes (2019) Kedvelik-e a nemzeti rockerek a McDonald’s-ot? SZOCIOLÓGIAI SZEMLE, 29 (3). pp. 98-114. ISSN 1216-2051
|
Text
2019_3_5.pdf Download (262kB) | Preview |
Abstract
Tanulmányunkban közösségimédia-lábnyomok vizsgálatán keresztül arra keressük a választ, hogy egy sajátos szubkultúra, a radikális nemzeti rock rajongói körében találunk-e a „kozmopolita” márkák és termékek iránt különös érzékenységet, nyitottságot. Ezt azért tartjuk fontos kérdésnek, mert a szubkultúra-kutatások többsége a konstituáló tevékenységre, esetünkben a nemzeti rock iránti rajongás ideológiai tartalmaira és szemiotikai formáira fókuszál. Bennünket ezzel szemben az érdekelt, hogy e szubkultúra tagjai az élet más területein mennyiben viselkednek az adott csoport tagjaként. A hétköznapi nacionalizmus elméleti keretébe illesztve áttekintjük a témára vonatkozó hazai és nemzetközi irodalmat, majd prezentáljuk az általunk alkalmazott módszertant és vizsgálati eredményeinket. Kutatásunkkal azt is igyekeztünk bizonyítani, hogy a digitális lábnyomokból építkező módszertan új megközelítések irányában nyit lehetőségeket, de egyelőre számos megválaszolandó módszertani kérdést is felvet.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 03 Jan 2022 14:53 |
Last Modified: | 03 Jan 2022 14:53 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/135393 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |