REAL

Kedvelik-e a nemzeti rockerek a McDonald’s-ot?

Dessewffy, Tibor and Mezei, Mikes (2019) Kedvelik-e a nemzeti rockerek a McDonald’s-ot? SZOCIOLÓGIAI SZEMLE, 29 (3). pp. 98-114. ISSN 1216-2051

[img]
Preview
Text
2019_3_5.pdf

Download (262kB) | Preview

Abstract

Tanulmányunkban közösségimédia-lábnyomok vizsgálatán keresztül arra keressük a választ, hogy egy sajátos szubkultúra, a radikális nemzeti rock rajongói körében találunk-e a „kozmopolita” márkák és termékek iránt különös érzékenységet, nyitottságot. Ezt azért tartjuk fontos kérdésnek, mert a szubkultúra-kutatások többsége a konstituáló tevékenységre, esetünkben a nemzeti rock iránti rajongás ideológiai tartalmaira és szemiotikai formáira fókuszál. Bennünket ezzel szemben az érdekelt, hogy e szubkultúra tagjai az élet más területein mennyiben viselkednek az adott csoport tagjaként. A hétköznapi nacionalizmus elméleti keretébe illesztve áttekintjük a témára vonatkozó hazai és nemzetközi irodalmat, majd prezentáljuk az általunk alkalmazott módszertant és vizsgálati eredményeinket. Kutatásunkkal azt is igyekeztünk bizonyítani, hogy a digitális lábnyomokból építkező módszertan új megközelítések irányában nyit lehetőségeket, de egyelőre számos megválaszolandó módszertani kérdést is felvet.

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: Zsolt Baráth
Date Deposited: 03 Jan 2022 14:53
Last Modified: 03 Jan 2022 14:53
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/135393

Actions (login required)

Edit Item Edit Item