Kovalcsik, Tamás and Vida, György and Boros, Lajos (2021) A társadalomföldrajzi folyóiratok rangsorának alakulása a Scimago adatbázisa alapján. MODERN GEOGRÁFIA, 16 (4). pp. 49-68. ISSN 2062-1655
|
Text
Kovalcsik_VIda_Boros.pdf Download (4MB) | Preview |
Abstract
A tudományos élet neoliberalizációjának egyik következménye a tudományos teljesítmények mérése és összehasonlíthatósága iránti egyre növekvő igény – nemcsak a tudományos szféra, hanem mind a társadalom mint finanszírozó, mind a gazdaság mint megrendelő részéről is. Így egyre nagyobb figyelem irányul az ezt lehetővé tevő, nemzetközileg is elismert (és általában angolszász dominanciával rendelkező) hivatkozási adatbázisok (Web of Science vagy Scimago) által létrehozott folyóiratrangsorokra. Ezek kulcsszerepet játszanak kutatási források allokációjában, a kutatói előmenetelben, és ezáltal visszahatnak a publikációs stratégiákra is. A tanulmány arra tesz kísérletet, hogy feltárja a társadalomföldrajzi folyóiratok presztízsének alakulását, az ehhez kapcsolódó földrajzi egyenlőtlenségeket. Ennek alapját különböző presztízsű társadalomföldrajzi folyóiratok kvartilisbesorolásának elemzése adja. A vizsgálatba a Scimagóban indexált folyóiratokat vontuk be. Eredményeink rámutatnak arra, hogy melyek azok a tényezők, amelyek befolyásolják az adott folyóirat relatív pozícióját, ezen keresztül pedig a kutatói sikeresség indikátorait.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Tudománymetria; Scimago; SJR; Geography, Planning and Development folyóiratok; kvartilisek |
Subjects: | Z Bibliography. Library Science. Information Resources / könyvtártudomány > ZA Information resources / információforrások Z Bibliography. Library Science. Information Resources / könyvtártudomány > ZA Information resources / információforrások > ZA4450 Databases / adatbázisok |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 17 Jan 2022 13:30 |
Last Modified: | 31 Mar 2023 08:16 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/136060 |
Actions (login required)
Edit Item |