Erdei, Edina and Popp, József and Oláh, Judit (2018) A termelő vállalatok nemzetközi jelenlétének hatása a teljesítményre. Logisztika Trendek és legjobb gyakorlatok kiadvány, 4 (2). pp. 16-22. ISSN 2416-0555
|
Text
ErdeiE_PoppJ_OlahJudit.pdf Download (3MB) | Preview |
Abstract
A gyorsan változó környezetnek köszönhetően a termelési stratégiák fontossága egyre inkább nyilvánvalóbbá vált. Hazánk versenyképességének változása jórészt a nemzetközi kapcsolatok kialakulásának köszönhető. A munkaerő-alapú gazdaság helyett a tudásalapú versenyképesség kerül előtérbe. A kutatás célja, annak vizsgálata, hogy milyen mértékben befolyásolja a vállalatok nemzetközi jelenléte és a technológiák használata a vállalatok termelési teljesítményének javulását. Empirikus alapokon összefoglaljuk, hogy a 2010-2017-es időszakban milyen ütemben terjedt el a termelő vállalatoknál az informatikai rendszerek használata hazai és nemzetközi viszonylatban, valamint hogyan fejlődött a termelésmenedzsment kutatása. Az összefüggések feltárására a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) adatait használtuk fel, az Európai Unió 18 tagállamát vizsgáltunk meg, beleértve Franciaországot, Lengyelországot, Németországot, Ausztriát és Magyarországot. Az adatok közötti összefüggéseket különböző leíró statisztikai módszerek segítésével elemeztük. Kutatásunk eredménye hatással lehet a termelő vállalatok teljesítményének növelésére, új stratégiák kialakítására.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem > HF5001-6182 Business management / üzleti menedzsment |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 05 Apr 2022 14:42 |
Last Modified: | 14 Feb 2023 12:21 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/140351 |
Actions (login required)
Edit Item |