REAL

A funkcionális mozgásminta vizsgálata kecskeméti óvodapedagógus és tanító szakos hallgatók körében = Examination of the functional movement pattern among the students of kindergarten pedagogy and teaching students in Kecskemét

Nagyné Tillinger, Anna and Stein-Válik, Dominika (2022) A funkcionális mozgásminta vizsgálata kecskeméti óvodapedagógus és tanító szakos hallgatók körében = Examination of the functional movement pattern among the students of kindergarten pedagogy and teaching students in Kecskemét. RECREATION, 12 (1). pp. 20-26. ISSN 2064-4981

[img]
Preview
Text
2022.12.1.4 - A funkcionális mozgásminta vizsgálata kecskeméti óvodapedagógus és tanító szakos hallgatók körében.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

Mai modern életünkben a testmozgás egyre kevesebb szerepet kap. Mindennapjaink a modern eszközök, technikák használatával egyre kényelmesebbé válik, azonban az elképzelt ideális életet a rohanás és kapkodás nehezít meg. Ez a megállapítás releváns minden korosztályra, és ez alól a felsőoktatás hallgatói sem kivételek. Kutatásunk célja, hogy a vizsgált személyek reális képet kapjanak saját aktuális alapvető mozgásmintáikról. A vizsgálatban a Kecskemét Neumann János Egyetem Pedagógusképző Kar hallgatóit (n=108) mértük fel 2019 tavaszán. Kutatásunkban a nemzetközileg is validált, módszert a Funkcionális Mozgásminta Szűrést használtuk. A 7 szűrőt tartalmazó eljárást Gray Cook amerikai terapeuta és edző dolgozta ki a legalapvetőbb mozgások „építőkockáit” adó mozgásminták alapján. Az adatok feldolgozásához kvantitatív módszert, illetve statisztikai eljárásokat használtunk fel. Az eredmények alapján kijelenthető, hogy a vizsgált hallgatók alapvető mozgásmintáinak összetevői változatos, de az átlagos szint felet eredményeket hoztak. A tesztekben a legmagasabb pontszámot a nyújtott lábemelés, míg a leggyengébb értéket a rotációs stabilitás képviselte. = In our modern life today, exercise is becoming less and less important. Our everyday life is becoming more and more comfortable with the use of modern tools and techniques, but the imagined ideal life is hampered by rush and haste. This fnding is relevant to all ages, and higher educaton students are no excepton. The aim of our research is to give the subjects a realistc picture of their own current basic movement paterns. In the study, we surveyed the students of the Teacher Training Faculty of the János Neumann University of Kecskemét (n = 108) in the spring of 2019. In our research, we used the Internatonally Validated Method, Functonal Movement Systems. The 7-flter procedure was developed by American therapist and coach Gray Cook based on movement paterns that provide the “building blocks” for the most basic movements. We used a quanttatve method and basic statstcal procedures to process the data. Based on the results, it can be stated that the components of the basic movement paterns of the studied students were varied, but the results were above average. In the tests, the highest score was represented by extended leg lif, while the weakest value was represented by rotatonal stability.

Item Type: Article
Subjects: G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > GV Recreation Leisure / szabadidő, szórakozás
Depositing User: Dr. Zoltán Szatmári
Date Deposited: 12 Apr 2022 09:45
Last Modified: 30 May 2022 09:29
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/140786

Actions (login required)

Edit Item Edit Item