REAL

Az N-vissza feladatban nyújtott teljesítmény életkori fejlődési mintázata és korrelátumai

Kövi, Zsuzsanna (2016) Az N-vissza feladatban nyújtott teljesítmény életkori fejlődési mintázata és korrelátumai. Psychologia Hungarica Caroliensis, 4 (1). pp. 86-126. ISSN 2064-2504

[img]
Preview
Text
EPA02497_PsychologiaHungaricaCaroliensis_2016_01_086-126.pdf

Download (423kB) | Preview

Abstract

Kutatásunkban 9-19 éves tehetséges- és kontroll gyerekek és fi atalok n-vissza feladatban nyújtott teljesítményének életkori változásait térképeztük fel, valamint vizsgáltuk, hogy az n-vissza feladat milyen együttjárást mutat az egyszerű terjedelem-feladatokkal (számterjedelem, Corsi-kocka) és a fl uid intelligenciával. Az eredmények alapján a 12-17 év közötti tehetséges- és iskolás fi atalok mintáján lineáris teljesítménynövekedést fi gyeltünk meg az n-vissza feladatokban. A legnagyobb életkori különbségeket a 3-vissza feladat esetében találtuk. Az életkor előrehaladtával megnyilvánuló teljesítménynövekedést a téves riasztási arány csökkenésében, az interferáló itemekre adott válaszok legátlásában (a retroaktív interferencia csökkenésében), valamint a d érzékenységi mutató növekedésében tapasztaltuk. Az n-vissza feladat a fl uid intelligenciával mutatta a legerősebb kapcsolatot, ezenkívül gyenge együttjárás mutatkozott az n-vissza feladat és az egyszerű munkamemória feladatok között.

Item Type: Article
Additional Information: ISSN online: 2064-3101
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan
Depositing User: Zsolt Baráth
Date Deposited: 03 Jun 2022 08:40
Last Modified: 03 Jun 2022 08:55
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/143351

Actions (login required)

Edit Item Edit Item