Nyitrai, Erika (2019) Iskolai teljesítmény és szülői bevonódottság. Psychologia Hungarica Caroliensis, 7 (2). pp. 7-28. ISSN 2064-2504
|
Text
EPA02497_PsychologiaHungaricaCaroliensis_2019_02_007-028.pdf Download (318kB) | Preview |
Abstract
A tanuló elsősorban egy család tagja, aki már az intézményes nevelést megelőző időszakban, illetve ezen évek alatt is a családjával tölti a legtöbb idejét. A szülő bevonódása az iskolai részvételbe, a gyerek tanulásának otthoni támogatása a tanuló iskolai eredményességének meghatározó eleme a kutatások szerint. Jelen munkában annak jártunk utána, hogy az olyan otthoni történések, mint a szülők házi feladat elkészítésében nyújtott segítsége; az iskolai történésekről való otthoni beszélgetés; az éppen olvasottakról való beszélgetés a családtagokkal; a közösen végzett házimunka; és a közös munka a kertben, műhelyben, milyen összefüggést mutat a különböző korú tanulók Országos kompetenciamérésen mutatott olvasási-szövegértési és matematikai teljesítményével.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | ISSN online: 2064-3101 |
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 07 Jun 2022 08:48 |
Last Modified: | 07 Jun 2022 08:48 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/143449 |
Actions (login required)
Edit Item |