REAL

A 2017. évi országos kompetenciamérés eredményei Magyarországon az SNI és BTM-mel diagnosztizált 6, 8, 10-ik évfolyamos gyermekek körében

Kövesdi, Andrea and Kovács, Dóra (2019) A 2017. évi országos kompetenciamérés eredményei Magyarországon az SNI és BTM-mel diagnosztizált 6, 8, 10-ik évfolyamos gyermekek körében. Psychologia Hungarica Caroliensis, 7 (2). pp. 29-49. ISSN 2064-2504

[img]
Preview
Text
EPA02497_PsychologiaHungaricaCaroliensis_2019_02_029-049.pdf

Download (320kB) | Preview

Abstract

A tanulmány célja a 2017-es Országos kompetenciamérés eredményeinek ismertetése, a beilleszkedési tanulási és magatartás zavaros (BTM) tanulók és a sajátos nevelésű tanulók (SNI) egy csoportjának szempontjából. A szerzők ismertetik a BTM és SNI csoportjait, illetve rövid és hosszú távú következményeit e csoportokhoz tartozásnak. Ezután bemutatják a mintában az előfordulási arányaikat, és ezen gyermekek teljesítményét az országos kompetenciateszten. Az eredmények ismertetése korosztályok, nemek és iskolatípusok szerint történik. Látható, hogy az SNI-s illetve BTM-es gyerekek teljesítménye sokkal összetettebb elemzést igényelhet, ugyanis a relatív hibája (az alacsonyabb esetszámok okán) magasabb e kategóriákba sorolt diákok teljesítményének. Jól kirajzolódik az iskolatípusok közötti eltérés, vagyis minél erősebb a tanulmányi elvárás az adott iskolatípusban, annál nagyobb az SNI-s és BTM-es gyerekek lemaradása.

Item Type: Article
Additional Information: ISSN online: 2064-3101
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan
Depositing User: Zsolt Baráth
Date Deposited: 07 Jun 2022 08:56
Last Modified: 07 Jun 2022 08:56
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/143451

Actions (login required)

Edit Item Edit Item