Koltói, Lilla and Harsányi, Szabolcs Gergő and Kovács, Dóra and Kövesdi, Andrea and Nagybányai-Nagy, Olivér and Nyitrai, Erika and Simon, Gabriella and Smohai, Máté and Takács, Nándor and Takács, Szabolcs (2019) Az iskolai szülői bevonódás iskolai szintű vizsgálata megyei és regionális szinten az országos kompetenciamérés 2017-es és 2018-as adatai alapján. Psychologia Hungarica Caroliensis, 7 (4). pp. 222-258. ISSN 2064-2504
|
Text
EPA02497_psychologia_2019_04_222-258.pdf Download (540kB) | Preview |
Abstract
A szülők gyermekük tanulmányaiba való bevonódásnak több típusa létezik (Bailey, 2017; Park és Holloway, 2017). Tanulmányunk fókuszában az iskolai szülői bevonódás áll. Kitérünk a főbb magyarázóelméletek mellett a szülő –iskola kapcsolattartás akadályaira is. Elemzésünkben tanulókhoz rendelten az Országos kompetenciamérésen azokat a kérdéseket/válaszokat vizsgáljuk, melyek az iskolaigazgatók szülői kapcsolattartásról és elvárásokról alkotott percepcióiról szólnak. Az adatokat megyék és régiók szerint is elemeztük Eredményeink, bizonyos limitációk mellett, alátámasztják a szakirodalom alapján várt összefüggéseket elsősorban az általános iskolai és szakközépiskolai, szakgimnáziumi mintán. A régiók és megyék szerinti összehasonlítás alapján az mondható, hogy az ország fejlettebb részein magasabb a szülői bevonódás mértéke. A szerzők a tanulmány alapjául szolgáló kutatást az Országoskompetenciaméréskutatócsoport20642B800 témaszámú, a Károli Gáspár Református Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kara által finanszírozott pályázat keretében végezték.Dolgozatunk mellékleteként angol nyelven is közöljük tanulmányunkat.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | ISSN online: 2064-3101 |
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 07 Jun 2022 11:36 |
Last Modified: | 07 Jun 2022 11:36 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/143495 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |