Vezér, Boglárka (2020) A felfedezés öröme? Psychologia Hungarica Caroliensis, 8 (4). pp. 100-149. ISSN 2064-2504
|
Text
EPA02497_psychologia_2020_04_100-149.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
Arról kísérlünk meg gondolkozni ebben a tanulmányban, hogy a jelen diákjai vajon meddig őrzik meg a felfedezés örömét. Az ember általában szívesebben foglalkozik olyan dolgokkal, amelyek funkcióörömet okoznak, így a tanulás szabadsága és szeretete mélyebb és alaposabb tudáshoz vezet. A pedagógia terén is közismert az az irányvonal, hogy a gyermek érzelmeit és viszonyulásait is figyelembe veszik a tanulási folyamat során, illetve vizsgálják ezek kapcsolatát a tanítás-tanulás eredményességével. Kutatásunkban a rendelkezésünkre álló adatok alapján vizsgáljuk a diákok egyes tantárgyakhoz és a tanuláshoz való hozzáállását, a fókuszban a tantárgyak szeretete áll. Kitérünk az állítólagos humán-reál beállítódás vizsgálatára is. Másodelemzésünkben a 2017-es évben lefolytatott Országos kompetenciamérés során keletkezett nyilvános adatokat használjuk fel. A tanulmány alapjául szolgáló kutatást az Országos kompetenciamérés kutatócsoport 20642B800 témaszámú, a Károli Gáspár Református EgyetemBölcsészet-és Társadalomtudományi Kara általfinanszírozott pályázat keretében végeztük. A tanulmány angol nyelvű változatát a cikk mellékleteként közöljük.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | ISSN online: 2064-3101 |
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 08 Jun 2022 09:24 |
Last Modified: | 08 Jun 2022 09:24 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/143549 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |