Karim, H. Karim (2002) A kiber-utópia és a paradicsom mítosza: Jacques Ellul propagandakutatásainak alkalmazása az információs társadalom retorikájának elemzésére. INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 2 (1). pp. 27-43. ISSN 1587-8694
  | 
            
              
Text
 inftars.II.2002.1.2.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (10MB) | Preview  | 
          
Abstract
Jacques Ellul francia gondolkodó a huszadik század közepének uralkodó propaganda- mítoszait elemezte, ám eredményeit a szerző sikerrel alkalmazza az információs forradalomra is. A jelenhez kapcsolódó ideológia önmagában nem képes az egyének mozgósítására, ehhez az ősi eredetű, vallásos gyökerű mítosz pszichológiai-spirituális erejére is szükség van. A cikk egy sor, Ellul által azonosított mítoszt használ fel (tudomány, történelem, nemzet, munka, boldogság, fiatalság, és a hős) annak bemutatására, hogy a rájuk alapozott fogalmi keret hogyan alkalmazható az információs társadalom jelenkori propagandájának elemzésére és kritikájára.
| Item Type: | Article | 
|---|---|
| Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában | 
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD | 
| Depositing User: | Zsolt Baráth | 
| Date Deposited: | 29 Aug 2022 14:37 | 
| Last Modified: | 29 Aug 2022 14:37 | 
| URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/147180 | 
Actions (login required)
![]()  | 
        Edit Item | 




