Denning, Peter J. (2003) Ahogyan tanulni fogunk. INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 3 (2). pp. 128-146. ISSN 1587-8694
|
Text
inftars.III.2003.2.9.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (10MB) | Preview |
Abstract
A szerző provokatív hangvételű, vitára ingerlő cikkében nem kevesebbet állít, mint hogy a piaci és a politikai erők új egyetemi struktúra létrejöttét sürgetik. Az adat, az információ és a tudás fogalmát elemezve megállapítja, hogy az adat valamilyen eszközzel létrehozott szimbólum, za információ nem más, mint valaki számára többletjelentéssel bíró adat, a tudás pedig a megfelelő cselekvésre való képesség. Az egyetemi oktatást- Lewis Perelman nyománvendéglőhöz hasonlítja, ahol az étlapon levő szimbólumok az adatok, az étterem kínálatának megértése az információ, a tudás pedig maga az étkezés. A legtöbb tanterv azon a feltevésen alapszik, hogy információ-értékű adatok halmazát kell a hallgatókhoz eljuttatni, az egyetemek tehát többnyire csak az étlapig jutnak el, holott „nem a tintát szoktuk lenyalogatni vagy esetleg magát az étlapot megenni … segélykiáltásunk a kompetenciáért vacsora hiányában nem más, mint éhségérzetünk kifejezése”. Az egyetemi oktatás az új igények alapján át fog alakulni, egyrészt a hallgatók elvárásai szerint, akik a tanulásba való befektetésük megtérülését várják, másrészt az üzleti szféra gyakorlati szaktudási követelményei szerint. A hallgatókért folytatott küzdelemben új versenytársak tűnnek fel. A tanulás forradalmában a digitális média és az internet segítségével a hagyományos lineáris tanulás helyett sokdimenziós „hiper-tanulási környezet” fog alakulni.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 30 Aug 2022 10:14 |
Last Modified: | 30 Aug 2022 10:14 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/147251 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |