Urbán, Ágnes (2007) Az új médiaszolgáltatások terjedése. INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 7 (2). pp. 31-53. ISSN 1587-8694
|
Text
inftars.VII.2007.2.3.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (13MB) | Preview |
Abstract
A cikk rámutat, hogy az elmúlt években a fejlett országok médiafogyasztási szerkezete jelentősen átalakult. Egyre nagyobb szerepet kap az interaktív médiahasználat, elsősorban a szélessávú internet-kapcsolatok révén, de az elkövetkező években a digitális televíziózás és a mobil televíziózás terjedésére is számítani lehet. A fogyasztói szokások átalakulásában a műszaki innovációk mellett a változó szabályozási, illetve üzleti környezet is szerepet játszik. A korábbi passzív fogyasztói attitűd mellett kialakulóban van a személyre szabott, aktív médiahasználat. A szerző Rogers diffúziós elmélete alapján elemzi az új szolgáltatások terjedését. Az általa végzett empirikus kutatás igazolta, hogy Magyarországon a szélessávú technológia innovátorai jól megkülönböztethetők a nagyközönség egészétől, ugyanakkor ez a gyakran homogénnek tekintett csoport valójában közel sem egységes, hanem a demográfiai és a használati jellemzők alapján egymástól jól elkülöníthető típusokból tevődik össze.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Internet; Magyarország; innováció; Empirikus elemzés; Tudományos kutatás; infokommunikációs technológia; Média-gazdaságtan; Fogyasztási szolgáltatás; |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 02 Sep 2022 11:41 |
Last Modified: | 31 Mar 2023 08:46 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/147583 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |