REAL

A konstruktivista oktatás környezete és a Moodle

Tóth, Zsolt György and Bessenyei, István (2008) A konstruktivista oktatás környezete és a Moodle. INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 8 (3). pp. 41-50. ISSN 1587-8694

[img]
Preview
Text
inftars.VIII.2008.3.4.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (6MB) | Preview

Abstract

A tanulmány a virtuális tanulókörnyezet és az e-learning keretrendszerek fejlődésének áttekintése után a Moodle L(C)MS rendszernek, a NETIS projekt e-learning keretrendszerének konstruktivista tanuláselméletre épülő működését vázolja fel. Az ingyenes és nyílt forráskódú L(C)MS rendszerek között legnépszerűbb Moodle sikereit nemcsak technikai jellemzőinek, hanem rugalmas, konstruktivista elveken nyugvó felépítésének is köszönheti. A konstruktivizmus a kiüresedő és egyre kevésbé hatékony oktatás tanuláselméleti gyökerű megújulási forrása lehet, de a Moodle-ban készült kurzusok többsége is csak ritkán épül konstruktivista alapokra. A szerzők álláspontja szerint ez főként az oktatási (egyetemi) környezet hiányosságaira vezethető vissza, s csak másodsorban a módszertan kiforratlanságára.

Item Type: Article
Additional Information: N1 MatarkaID=610655
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 05 Sep 2022 08:45
Last Modified: 31 Mar 2023 08:47
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/147758

Actions (login required)

Edit Item Edit Item