REAL

A szemantikus háló az oktatásban: a multimédia-annotációs eszközök új nemzedéke

Paksi, Attila and Kárpáti, Andrea (2009) A szemantikus háló az oktatásban: a multimédia-annotációs eszközök új nemzedéke. INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 9 (2). pp. 35-50. ISSN 1587-8694

[img]
Preview
Text
inftars.IX.2009.2.3.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (9MB) | Preview

Abstract

A tanulmány röviden bemutatja a World Wide Web harmadik generációjának nevezett szemantikus hálót, a jelenleg is elérhető webes szolgáltatások tükrében. Szerzői olyan online multimédia annotációs szolgáltatásokat hasonlítanak össze, melyek alkalmazásával az együttműködő, közösségi tanulás megvalósítható. Öt különböző annotációs szolgáltatást értékelnek hat fő irányelv alapján, technológiai és pedagógiai szempontok szerint. Mind az öt szolgáltatás tartalmaz az oktatási folyamatba integrálható elemeket, de egyikük, a Viddler kiemelkedik a többi közül, mivel lehetőséget ad a videó-felvételek közösségi annotációjára. A tanulmány kitér a multimédia annotáció jövőbeni lehetőségeire is, és röviden ismerteti az EU „Információs társadalmi technológiák” című nemzetközi K+F programjának támogatásával indított KP-Lab projekt keretében fejlesztett, trialogikus tanulási modellre épülő szemantikus multimédia annotációs eszközt (Semantic Multimedia Annotation Tool, SMAT).

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 06 Sep 2022 07:18
Last Modified: 31 Mar 2023 08:47
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/147880

Actions (login required)

Edit Item Edit Item