Duma, László and Monda, Eszter (2011) Tapasztalati termékek - az internetes tájékozódástól a vásárlásig. INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 11 (1-4). pp. 81-101. ISSN 1587-8694
|
Text
inftars.XI.2011.1-4.5.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (3MB) | Preview |
Abstract
Cikkünk körbejárja az internetes tájékozódástól a vásárlásig terjedő utat a tapasztalati termékekre fókuszálva. A tanulmány elején a tapasztalati termékek tulajdonságait mutatjuk be, majd megvizsgáljuk az információtechnológiának ezekre a javakra ható tényezőit. A kommunikációs csatornák átrendeződését egy kutatással kívánjuk megvizsgálni, amelyben a felhasználóknak a tapasztalati termékekkel kapcsolatos szokásait vizsgáljuk. A vizsgálat főként arra terjed ki, hogy milyen információs csatornák segítségével jut el a felhasználó a vásárlásig, illetve az azt megelőző információgyűjtésig, és mennyire meghatározó a közösség véleményformáló ereje és az általa létrejött kollektív tudat. Ennek eredményeképp a vállalatok is felkészülhetnek az online világban egyre inkább élesedő versenyre. Összegzésképpen a mintából levonható tanulságok, gyakorlati példák és a releváns uralkodó elméletek alapján meghatározzuk azokat a fontos IKT-eszközöket, valamint fejlődésük várható irányát, amelyeknek döntő hatásuk lesz a közeljövőben a fogyasztók viselkedésére.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | közösségi média; tapasztalati termékek; felhasználói jelenlét; virtuális marketing csatornák; IKT eszközök; online vásárlás; internetes tájékozódás; web2.0; |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 07 Sep 2022 14:21 |
Last Modified: | 07 Sep 2022 14:21 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/147985 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |