REAL

A Facebook hatása a hírfogyasztásra: közönségépítés helyett közösségépítés

Bodoky, Tamás and Urbán, Ágnes (2011) A Facebook hatása a hírfogyasztásra: közönségépítés helyett közösségépítés. INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 11 (1-4). pp. 121-135. ISSN 1587-8694

[img]
Preview
Text
inftars.XI.2011.1-4.7.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (2MB) | Preview

Abstract

A közösségi oldalak elterjedése, különösen a ma már több mint 700 millió regisztrált felhasználót jegyző Facebook jelentős hatással van a médiafogyasztási, azon belül a hírfogyasztási szokásokra. Az internetezők ma már nemcsak a portálokra látogatva értesülhetnek a legfrissebb hírekről, hanem egy közösségi oldal felületén is megtehetik ugyanezt, ahol személyes ismerőseik osztják meg az általuk érdekesnek tartott híreket. Nem más történik tehát, hogy a professzionális szerkesztés mellett megjelent a social filtering, vagyis a közösségi szűrő jelensége is. A cikk azt vizsgálja, hogy a közösségi média, ezen belül is a Facebook milyen hatással van a médiafogyasztási szokásokra, a hírportáloknak milyen szempontokat kell figyelembe venniük, amikor a közösségi stratégiájukat kialakítják. Állításainkat empirikusan is igazoljuk, az atlatszo.hu oldal látogatottsági adatait vizsgálva bemutatjuk, hogy egy újonnan indult oknyomozó portál miként tud közösséget és ezen keresztül közönséget építeni a Facebook segítségével.

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 07 Sep 2022 14:42
Last Modified: 07 Sep 2022 14:42
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/147991

Actions (login required)

Edit Item Edit Item