REAL

Médialogika a horizontális hálózatok kommunikációjában

Merkovity, Norbert (2013) Médialogika a horizontális hálózatok kommunikációjában. INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 13 (3-4). pp. 43-58. ISSN 1587-8694

[img]
Preview
Text
inftars.XIII.2013.3-4.3.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (2MB) | Preview

Abstract

Az új politikai kommunikáció az újmédia következtében jöhetett létre, és a horizontális hálózatok kommunikációja figyelhető meg benne. A hagyományos politikai kommunikáció jellemzője volt, hogy a vertikális kommunikáció határozta meg. A vertikális kommunikáció pedig a médialogika elméletét eredményezte, ami a média politika feletti győzelmét jelenti, hiszen rákényszerítette a politikai szereplőket, hogy a korábban használt kommunikációs kódjait (pártlogika) új kódokkal helyettesítse (médialogika), ahol a média elvárásai vannak a középpontban. Ez a logika kap kihívót az új politikai kommunikációban létrejövő horizontális hálózatok kommunikációjában. Az újmédián megjelenő logika átformálja a politikai szereplők viselkedését, aminek jellegét további kutatásokkal lehetne pontosan meghatározni.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: politikai kommunikáció;
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 08 Sep 2022 10:58
Last Modified: 31 Mar 2023 08:48
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/148083

Actions (login required)

Edit Item Edit Item