REAL

Sztárok, celebek, influencerek: A médiában megszerezhető ismertség és hírnév természete

Guld, Ádám (2021) Sztárok, celebek, influencerek: A médiában megszerezhető ismertség és hírnév természete. Letöltés (13). Erdélyi Múzeum-Egyesület, Kolozsvár. ISBN 9786067392036

[img]
Preview
Text
Guld Ádám Sztárok, celebek, influencerek.pdf

Download (4MB) | Preview

Abstract

Jelen kötet arra vállalkozik, hogy bemutassa a médiában megszerezhető hírnév és ismertség fejlődésének három jellemző korszakát; a sztárok tündöklését, a celebek világát és az influencerek térhódítását. E koncepciónak megfelelően a kötet első tematikus részében az ismert emberek elitje, vagyis a sztárság jelensége kerül górcső alá. A kötet második része már a celebek korszakára koncentrál. Azon belül is elsősorban azzal a kérdéssel foglalkozik, hogy a celebek milyen szerepet játszanak a bulvarizálódó mediatizált nyilvánosságban, illetve hogy a megjelenésükkel egy időben hogyan bukkannak fel újabb témák és újabb szereplők a tabloidokra jellemző, sajátos kulturális logika mentén. A kötet harmadik tematikus egysége a hírnév transzformációinak legújabb fejleményeivel foglalkozik, s ezzel összefüggésben az online felületeken megszerezhető, alulról szerveződő ismertség jellemzőit tárgyaljuk az influencerek kapcsán.

Item Type: Book
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
Depositing User: Dr. Ádám Guld
Date Deposited: 20 Sep 2022 13:59
Last Modified: 20 Sep 2022 13:59
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/149068

Actions (login required)

Edit Item Edit Item