Guld, Ádám (2021) Sztárok, celebek, influencerek: A médiában megszerezhető ismertség és hírnév természete. Letöltés (13). Erdélyi Múzeum-Egyesület, Kolozsvár. ISBN 9786067392036
|
Text
Guld Ádám Sztárok, celebek, influencerek.pdf Download (4MB) | Preview |
Abstract
Jelen kötet arra vállalkozik, hogy bemutassa a médiában megszerezhető hírnév és ismertség fejlődésének három jellemző korszakát; a sztárok tündöklését, a celebek világát és az influencerek térhódítását. E koncepciónak megfelelően a kötet első tematikus részében az ismert emberek elitje, vagyis a sztárság jelensége kerül górcső alá. A kötet második része már a celebek korszakára koncentrál. Azon belül is elsősorban azzal a kérdéssel foglalkozik, hogy a celebek milyen szerepet játszanak a bulvarizálódó mediatizált nyilvánosságban, illetve hogy a megjelenésükkel egy időben hogyan bukkannak fel újabb témák és újabb szereplők a tabloidokra jellemző, sajátos kulturális logika mentén. A kötet harmadik tematikus egysége a hírnév transzformációinak legújabb fejleményeivel foglalkozik, s ezzel összefüggésben az online felületeken megszerezhető, alulról szerveződő ismertség jellemzőit tárgyaljuk az influencerek kapcsán.
Item Type: | Book |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában |
Depositing User: | Dr. Ádám Guld |
Date Deposited: | 20 Sep 2022 13:59 |
Last Modified: | 20 Sep 2022 13:59 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/149068 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |