REAL

Webrooming és showrooming Magyarországon - omnichannel vásárlói magatartás a sportcikkek piacán

Nagy, Ákos András and Németh, Péter and Kemény, Ildikó and Szűcs, Krisztián (2022) Webrooming és showrooming Magyarországon - omnichannel vásárlói magatartás a sportcikkek piacán. VEZETÉSTUDOMÁNY, 53 (7). pp. 79-93. ISSN 0133-0179

[img]
Preview
Text
855-Tanulmanyszovege-5086-1-10-20220726.pdf

Download (980kB) | Preview

Abstract

Napjainkban a vásárlási folyamat egyre inkább dinamikus és digitalizált. A kereskedők számára végtelen lehetőség és eszköz áll már rendelkezésre a különböző kommunikációs csatornák és elérési pontok kombinálásával, annak érdekében, hogy minél zökkenőmentesebb és élvezetesebb vásárlói élményt nyújtsanak. A szerzők kutatásukban e tágabb aspektuson belül az omnichannel vásárlói magatartásra fókuszáltak a sportcikkek piacán. A kutatás fő célja két magatartásminta hazai elterjedtségének vizsgálata: a showrooming és a webrooming. Az 1000 fős online megkérdezés eredményei alapján arra jutottak, hogy a webrooming a leginkább kedvelt vásárlói út-típus, ami azt jelenti, hogy a vásárlók inkább az interneten informálódnak, de a vásárlásra inkább a fizikai üzletekben kerül sor. Emellett öt főbb vásárlói szegmenst azonosítottak, melyek között az omnishopperek is megjelentek, akik mind a webrooming, mind a showrooming magatartást előnyben részesítik. Ők azok a vásárlók, akik a jövő kiskereskedelmi tevékenységének középpontjában állnak, és preferenciáik, illetve vásárlói jellemzőik nemcsak az akadémiai kutatások számára, hanem a piaci szereplők számára is relevánsak.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: omnichannel vásárlói magatartás, showrooming, webrooming
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 09 Feb 2023 13:49
Last Modified: 09 Feb 2023 13:49
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/158658

Actions (login required)

Edit Item Edit Item