Honti, Tamás (2022) Világok harca - fókuszcsoportos kutatás az előválasztáson részt vevő miniszerelnök-jelöltek imázsáról a fiatalok körében. VEZETÉSTUDOMÁNY, 53 (6). pp. 26-39. ISSN 0133-0179
|
Text
949-Tanulmanyszovege-4985-1-10-20220630.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
A szerző tanulmányában a holisztikus marketing szemléletmód segítségével egy teoretikus modellt alkot a politikai termék szerkezetéről, majd erre alapozva hat fókuszcsoportos interjú révén vizsgálja meg a 2021-es ellenzéki előválasztás jelöltjeinek és Orbán Viktornak az imázsát a fiatalok körében. A fiatalokra mint speciális szegmensre tekint, akiknek a szerepe az előválasztás során felértékelődött. A diskurzuselemzés módszertani irányelveit ötvözi olyan kvalitatív módszerekkel, mint a mapping és a kollázstechnika. A kutatás teoretikus eredménye a politikai termékszerkezet modelljének felállítása, melyben az ajánlat, a politikus és a napirendi témák egymáshoz kapcsolódó viszonyát vizsgálja. Az empirikus eredmények értelmében az előválasztás a fiatalok egyes csoportjai számára generációs élményt nyújtott. Az Orbán-korszakkal kapcsolatos valóságértelmezéseikre a preferenciáik kialakulásának első számú okaként lehet tekinteni. A jelölteket elsősorban a karakterük révén tudták megkülönböztetni a résztvevők, nem pedig a napirendi témák birtoklása vagy a szakpolitikai elképzeléseik alapján, azonban a szakértői stílus pozitív attitűdöt váltott ki belőlük.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | politikai marketing, politikai termék, fiatalok, diskurzuselemzés, kollázs, mapping |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás J Political Science / politológia > JA Political science (General) / politológia általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 09 Feb 2023 14:27 |
Last Modified: | 09 Feb 2023 14:27 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/158672 |
Actions (login required)
Edit Item |